През изминалата седмица моделите на корейския автомобилен гигант Hyndai спечелиха поредица от награди за най-сигурни и екологично чисти автомобили.
Специалната модификация на високопроходимия Tucson с двигател с горивни клетки завоюва първото място в престижния конкурс Chаllenge Bibendum за екологично балансирано присъствие на пътя, който се проведе тази седмица в Шанхай. Автомобилът на Hyundai премина успешно задължителните тестовете за шум, икономичност, замърсяване на околната среда и вредни емисии на CO2. С добрите си еко резултати той изпревари конкурентите от Daimler AG, GM и Nissan и спечели категорично наградата в класа на високопроходимите автомобили.
Tucson FCEV е второ поколение автомобил с горивни клетки - електрохимично устройство, което преобразува химичната енергия на окисляването на дадено гориво в електрическа енергия. Основният плюс на технологията е изключително ограниченото отделяне на вредни емисии в атмосферата. Tucson FCEV използва водородно гориво, сгъстено до 350 бара и може да измине разстояние от 350 км само с едно зареждане. Максималната скорост, която развива, е 150 км/ч. Сърцето на автомобила е 80 киловатов двигател, разработен изцяло от Hyundai. 34 автомобила и 4 автобуса с еко двигателя вече се използват от корейското правителство, а в момента текат преговори и за доставки в САЩ.
През ноември еко награда спечели и друг модел на Hyundai – i-30. Оборудваният с модерен 1,6 - литров комън рейл дизелов двигател автомобил се справи с голям брой хибридни конкуренти в тазгодишното издание на World Solar Challenge 2007 в Австралия и зае челната позиция в своя Greenfleet Technology Class.
През тази седмица три модела на корейският гигант пък бяха обявени за най-сигурни автомобили в конкурса на IIHS (Isurance institute for Highway Safety’s) в САЩ. Santa Fe и Veracruz печелят награда в SUV сегмента, а Hyundai Entourage в класа на минивановете. Тези три автомобила са избрани заради тяхната способност да предпазват пътниците отпред, отстрани и при удар отзад. И трите събраха максимума от 5 звезди при краш тестовете за челен и страничен удар. Оценката на всеки автомобил се оформя след многобройни изследвания, включително и травми по манекените и деформацията на структурата на автомобила. Освен това изпитваните автомобили трябва да бъдат задължително снабдени с ESC-система за контрол на стабилността, която е серийна в трите модела. С нея разполагат общо 73% от автомобилите на Hyundai.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!