Hyundai показа първия си електрически автомобил BlueOn

Main September 9, 2010 | Speed-Press.com A- A+ 1341 views | no comments

Днес южнокорейският автомобилостроител Hyundai представи първия за компанията и за страната електрически автомобил, който се движи с нормална скорост. Той е наречен BlueOn. Моделът бе представен в присъствието на президента на Република Корея Ли Мюн-Бак, представители на различни министерства и още около 50 ръководни кадри от правителството и електромобилната индустрия.
Hyundai е инвестирал общо около 40 милиарда вона за период от една година в създаването на модела BlueOn, базиран на малкия хечбек на фирмата i10. От днес до октомври компанията ще осигури 30 автомобила BlueOn на различни правителствени организации в Корея.
Името BlueOn произхожда от стратегията на Hyundai - Blue Drive, която обединява всички екологични продукти и разработки на компанията и от английската дума On, с която при електроуредите се обозначава „включено”.
BlueOn е дълъг 3585 мм, широк 1595 мм и висок 1540 мм. Автомобилът е снабден с новаторски литий-йон-полимерен акумулатор с капацитет 16,4 кВт/ч. Системата му осигурява максимална мощност от 81 к.с. и максимален въртящ момент от 210 Нм.
Hyundai е избрал литий-йон-полимерните акумулатори, защото в сравнение с никел-метал-хидридните те осигуряват същата мощност при 30 % по-ниска маса и 40 % по-малък обем.
Колата е проектиран така, че да не допуска претоварване на акумулатора и да избегне сериозни проблеми при евентуален сблъсък. Тя е изминала стотици хиляди километри на изпитателните полигони на компанията при тестове за безопасност. BlueOn развива максимална скорост от 130 км/ч и се ускорява от 0-100 км/ч за 13,1 секунди – по-бързо от някои бензинови модели в този клас.
BlueOn е снабден и с виртуална система за двигателен шум (Virtual Engine Sound System - VESS), която създава изкуствен звук с цел безопасност на пешеходците, тъй като електромобилите са сравнително безшумни при ниски скорости.
BlueOn може да измине до 140 км с едно зареждане на акумулатора. Възможни са два начина за зареждане - с 220 В от потребителската мрежа за шест часа и с 380 В от тази за промишлеността за 25 минути. Hyundai ще работи съвместно с градската управа на Сеул и с други правителствени агенции за изграждането на съоръжения за зареждане.

 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...