Още през 2004-а тунинг-фирмата от Дания KLEEMANN, известна с опита си в прилагането на компресорните технологии и развойната си работа по колите на Меrcedes, декларира много амбициозен план за създаване на собствена марка супер-автомобил. Днес, три години по-късно, от фирмата показват първият си концептуален модел, наречен Kleeman GTK.
За разработването на супер-автомобила е привлечен опитният и интернационално признат дизайнер Кристиян Бранд, работил за Аlfa-Rомео. Той застава начело на строго секретния проект, целта на който е не само да се направи спортен автомобил, но и да се развие дизайн и технология на платфора за бъдещите разработки на Kleeman върху продуктите на Меrcedes. Някои от решенията за концептуалния модел ще намерят много скоро приложение – в рамките на 6 – 12 месеца, в предложенията на датчаните за доработка на моделите на Меrcedes от класовете S и CLS.
Цялостният дизайн на концептуалният GTK лежи върху уникалния код на елегантност и простота, характерни за решенията на тунинг-фирмата. В конструкцията на колата е използвана сложната и проверена технология с използването на карбон, компресори и алуминиеви елементи на Kleeman. Продуктите й вече бяха сериозно проверени в тунинг-модела на Меrcedes-Benz - SLK 55 AMG, върху който фактически е развита концептуалната разработка.
Kleeman GTK е истинска комбинация от представителен спортен автомобил и кола за всекидневна употреба с нивото на комфрт и безопасност на топ-моделите на Меrcedes. Уникалната част на автомобила не идва само с външната му форма, но и с техническата му част. Използваната компресорна система на Kleeman е позволила да си постигне максимална мощност на автомобила от 540 к.с., както и максимален въртящ момент от 700 Нютонметра.
Тези много сериозни възможности на двигателя искат и съответното предаване към колелата. Тук задачата се поема от седемстепенна автоматична предавателна кутия, диференциал с ограничено приплъзване и ултра-нископрофилните гуми Тоyо T1-R, качени върху 20-цолови оригинално създадени за автомобила ляти джанти на тунинг-специалиста.
Динамичните качества могат да оставят някой автофен наистина без дъх – ускоряването от 0 до 100 км/ч става за само 3,7 секунди, но наистина бруталното ускоряване продължава и нагоре до електронно ограничения на 300 км/ч максимум на скоростта.
Всичко това изисква много високи качества на спирачната система, която разполага с 380-милиметрови вентилирани дискове отпред с по цели осем бутала и 345-милиметрови отзад с по четири бутала.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!