Maserati Quattroporte - Когато сърцето надделее над разума

Main May 6, 2007 | RS-Auto.bg A- A+ 2823 views | no comments

Описанието на италианския класически автомобилен дизайн може да бъде доста голямо предизвикателство, но вероятно най-лесният и елегантен начин за това е Quattroporte. Да - този автомобил има 4 врати. Много по-елегантно звучи “Quattroporte”, отколкото “автомобил с 4 врати”.

Все пак моделът Maserati Quattroporte е класически – той се произвежда от далечната 1963 година като още от тогава това е нещо повече от обикновен спортен автомобил. Предишната серия на автомобила имаше малко по-ексцентричен дизайн. Въпреки това, този автомобил привличаше с невероятното си поведение на пътя, а то се осигуряваше от расов V8 двигател с двойно турбо, което правеше машината повече от привлекателна. Все пак, за своето време Quattroporte си беше символ на лукс, класа и високи скорости.

И така, имайки в предвид тази предистория, ще се опитаме да разгледаме новата модификация на Maserati Quattroporte. Тя определено не би могла да се различава повече от класическата версия. Ако при стария модел можеха да се видят много остри ръбове и линии, то при новия трудно може да се види и един. В новото Quattroporte има повече съвременни технологии и системи, отколкото във всеки друг модел. Изобщо в тази кола има много елементи, които ще задоволят вкуса дори и на най-капризните клиенти на марката.

Иначе екстериора определено допада на повечето хора. За разлика от него, интериорът е малко по-специфичен. Твърде крещящ е, за да допадне на всички, но пък, на много от потребителите, би се харесал. Той като цяло е доста просторен и дава предостатъчно място за пасажерите. Естествено, има и неща, които не са универсални – такива, които няма да допаднат на всички. Едно от тях е синият кожен салон, който е далеч по нестандартен спрямо черния, белия или кремавия. От интериора може да се види и близостта между Maserati и Alfa Romeo – скоростният лост и сателитната навигационна система са взаимствани директно от известната марка.

И по ирония на съдбата, интериорните решения при последните модели на Alfa Romeo са повече от добри, или с други думи – далеч по-добри от тези при Quattroporte. Е, да, Maserati пусна своя 4-врат модел доста по-рано и това може да се приеме за извинение. Можем да сме сигурни, обаче, че следващият проект на Maserati ще бъде впечатляващ.

Иначе, ако коментираме самия интериор, трябва да споменем, че шофьорското място е доста удобно. То предлага бърз достъп до всички инструменти и системи. На една ръка разстояние е бутонът, с който се включва жестокия 4.2-литров V8 двигател. Освен всичко това, купето е доста добре изолирано, както по отношение на шума, така и по отношение на температурите. Ако говорим за шума трябва да признаем, че звукът от двигателя почти не се чува, да не говорим, пък за допълнителни странични шумове. Това може да се окаже проблем....особено ако не чувате полицейския патрул, който за пореден път ви подканва да спрете...

Скоростната кутия, с която върви този впечатляващ модел е от тип Cambiocorsa и определено предлага чудеса. Шестте скорости могат да се сменят по два различни начина – от волана с едно натискане на бутон или с едно побутване на скоростния лост. На ваше разположение са два режима на автоматична работа – спортен и нормален, управлявани от специална програма. Спортният може би бил малко “вдървен” при движение на нормални пътища, а нормалният не се отличава с особена динамика. От тази гледна точка, съчетаването на двата режима в един нов - трети, би било оптимално.

Управлението на машината се оказва изненадващо “бързо” и ако човек не е свикнал ще се изненада от много бързата реакция на автомобила при всяко докосване на волана. Завоите се вземат също така изненадващо лесно. Единствените проблеми, които могат да имат собствениците на тези невероятни коли, са свързани с неравни участъци и дупки по пътя. За съжаление такива има навсякъде в Европа (да, не само по родните ни български пътища), а това може да се окаже доста неприятно за Quattroporte.

Двигателят на Maserati-то отговаря на цялостния стил на машината – агресивен и спортен. Със своите 400 конски сили той впечатлява всеки, но в комбинация с Quattroporte, ситуацията се променя – това, което би могло да се получи при лек спортен автомобил с този двигател наистина могат да се поставят рекорди. Когато се прибави 2-тонното купе на Maserati, двигателят постига ускорение от 0 до 100 км/ч за малко повече от 5 секунди. Максималната скорост, до която можете да достигнете с Maserati Quattroporte e 273 км/ч, което някак обосновава разхода от 18-20 литра на 100 км.

За всеки, който няма няколко десетки милиона евро в своята сметка, Maserati си остава символ на лукс и благосъстояние, а за този, който има тези възможности, пък Maserati е голямата италианска перла в короната. Естествено, че колата има някои недостатъци, но като цяло има много добро поведение на пътя и доста добър външен вид. Ако трябва да бъде наистина съвършена, то трябва да се поработи още малко над интериора и трансмисията. Ако това се направи, тя ще има само един малък недостатък, или по – точно няколко стотин хиляди недостатъка $$$ :) !

Резюме на Maserati Quattroporte


Двигател и трансмисия:
Двигател: 4.2-литров V8
Работен обем (cc): 4244
Бутала (mm): 92.00 x 79.80
Мощност: 396к.с
Максимален въртящ момент: 480 Nm
Трансмисия: 6-степенна автоматична скоростна кутия DuoSelect със задвижване на задните колела

Мерки:
Дължина (мм): 5052
Височина (мм): 1438
Широчина (мм): 1895
База (мм): 3064
Товарен обем (л): 450
Тегло (kg): 1970
Обем на резервоара (л): 90

 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...