Maybach - Засега остават

Main October 12, 2008 | RS-Auto.bg A- A+ 945 views | no comments

Малко глупаво може да прозвучи (все пак е заглавие на сапунка), но богатите също плачат и това е факт (макар и в метафоричен смисъл) и за света на автомобилите. Покрай спада в световната икономика някои от най-големите луксозни марки имат проблеми с продажбите си.

Maybach на Daimler например също започна да бележи забавяне в темповете си спрямо времето преди колапса на Уол Стрийт. Но въпреки затрудненията от Daimler са категорични, че няма да махат Maybach, т.е. марката остава.

Въпреки че изпълнителният директор на Daimler, Дитер Цетше, не е чак толкова уверен за бъдещето на марката, той каза пред журналисти наскоро, че съдбата на Maybach ще бъде решена до две години. Но след това пред Automotive News Цетше каза, че марката ще продължи да съществува. Нещо повече – той каза, че марката не губи пари.

Но макар и с подкрепата на Цетше, това не променя факта, че продажбите на Maybach са се забавили в последно време след повторното пускане на марката. За 2007 година са били продадени 146 автомобила, което е едва десета от първоначалните планове на Daimler. От 2001 година насам 40 % от търговските представителства на марката са спрели да я предлагат.

Бъдещето на Maybach всъщност не изглежда толкова ярко наистина. Всъщност никакви нови модели не са разработвани. Maybach 63 и 57, които са базирани на предишното поколение на Mercedes Benz S-Class, не са променяни от пускането си. Не се очаква и лимитираният Landaulet да увеличи кой знае колко продажбите.

Но след като Bugatti казаха, че подготвят нов супер седан, то това може да е мотивация за Maybach да произведе свой собствен конкурентен представител.

Предишен материал: В момента като че ли не се подготвят някакви нови серийни модели за Maybach, а и за 2007 година бяха продадени едва 146 бройки, което може да накара Mercedes Benz да спре кранчето за компанията. Съществува обаче и друг момент, че конкурентите в луксозния сектор от Rolls Royce и Bentley се радват на рекордни продажби и на голямо разрастване, което може да означава, че оттеглянето от проекта Maybach може и да е грешка. Според изпълнителния директор на Daimler Дитер Цетше има доста добри причини проектът да бъде спрян сега, преди нещата да са станали още по-лоши.

Наскоро Цетше бе казал, че продажбите на Maybach от 146 бройки са едва 10 % от оригинално планираните. Той допълни и че не е одобрявал плановете да се добавят нови модели или да се заменят настоящите. Най-новият модел на Maybach е Landaulet – открита версия на лимузината 62, но Цетше коментира, че и този автомобил едва ли ще повлияе по някакъв начин на продажбите.

Въпреки относителния мрак около бъдещето на компанията все пак им и някакво бъдеще за нея в границите на Daimler. Цетше признава, че Maybach няма да се превърне в позитивна инвестиция, но допълва, че това няма значение, тъй като се е доказала като конкурент на Rolls Royce и Bentley. Другият положителен елемент е, че разходите по развитието на Maybach са относително ниски, тъй като 57 и 62 са базирани до голяма степен на последното поколение на Mercedes S-Class. На въпроса дали все пак ще има нов модел скоро Цетше отговаря, че на този етап не е взето решение, но предстои да има такова в границите на следващите 2 години.

 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...