Mazda празнува 40 години с роторен двигател

Main May 30, 2007 | Auto-Press.net A- A+ 4198 views | no comments

Днес се отбелязва 40-а годишнина от пускането на първия автомобил на Mazda с роторен двигател. До края на април тази година японската фирма е произвела над
1 970 000 автомобила с революционния двигател на инж. Феликс Ванкел.

Става дума за моделът Mazda Cosmo от 1967 г. Двигателят е с два ротора, автомобилът влиза в производство през 1967 г. и остава на конвейера до 1972 г. ,като се прави на ръка по един автомобил дневно.

През 1968-а Mazda открива състезателната кариера на роторните си автомобили, като избира най-тежкото автомобилно състезание в Европа за да ги тества и представи на обществеността - 84-часовият маратон на Нюрбургринг, Германия. Там сред 58-е стартирали автомобила има и два, почти серийни автомобила Mazda Cosmo с ограничена до 130 к.с. мощност за да се повиши тяхната издръжливост. По верме на състезанието колите вървят непрекъснато на четвърта и пета позиция, но в 82-я час напускат състезанието не заради повреда в двигателя, а заради идентично скъсване на полуоски.

Mazda Cosmo е последван от редица други превозни средства задвижвани по роторна технология, включително автобус и пикап. собствениците на подобни автомобили отбелязват плавността на тяхната работа, като едно от най-забележителните качества.
Mazda постепенно изоставя роторния двигател в повечето от направените разработки, но продължава упорито да го налага в спортните си автомобили носещи обозначението RX. Компанията обикновенно използва двуроторна комбинация, но има и добри постижения с трироторна, например при модела от 1991 година Eunos Cosmo, който освен това има и пълнене с два компресора.

През 2003-а, Mazda пуска двигателят RENESIS с най-новия си и засега последен роторен модел RX-8. При RENESIS смукателните и изпускателни отвърстия са преместени от периферията на роторния блок във страниците, което позволява по-големи по площ отвори за тях и по-добро движение на потоците. RENESIS развива максимална мощност от 250 к.с. при ходов обем 1,3 литра, има повишена икономичност, дълговечност и е с много по-добри екопоказатели от всеки друг роторен двигател досега в историята.

 
Keywords:   mazda, mazda cosmo
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...