Mazda Motorsports ще продава състезателни версии на новия SKYACTIV-D CLEAN DIESEL двигател на отбори, състезаващи се в класа Льо Ман Prototype 2 (LMP2) на най-голямото състезание за издръжливост – 24 Часа на Льо Ман. Двигателят за това състезание ще направи своя дебют през 2013 година. Mazda бе първият и до този момент остава единственият азиатски производител, който е побеждавал в състезанието през 1991 година.
Двигателите са разработени съвместно от Mazda Motor Corporation, Mazda North American Operations и SpeedSource Race Engineering. Тестовете на динамометричен стенд вече започнаха, а реалните тестове на писта ще стартират в края на 2012 година.
Двигателите ще използват блок от сериен двигател на 2.2 литровия дизелов мотор Mazda SKYACTIV-D 2.2 с каскадно пълнене с два турбокомпресора. Според Джон Дуунан, директор на Mazda Motorsports в MNAO, “той ще разполага с изключителна динамика и нисък разход на гориво, съчетани с високо качество, надеждност и издръжливост, необходими за производството както на високотехнологични серийни автомобили, така и на победители в състезанията.”
В момента тече планирането и подготовката фирмата Dempsey Racing да стане първия клиент в групите LMP2 за двигателя Mazda SKYACTIV-D. Съдружник в Dempsey Racing е актьорът и пилот Патрик Демпси.
Dempsey Racing се състезава с Mazda RX-8 в класа GRAND-AM GT от 2007 година, а най-доброто им постижение е място на подиума на състезанието Rolex 24 на Дайтона през 2011 година.
Патрик Демпси и неговият бизнес партньор Джо Фостър се състезаваха на 24 часа на Льо Ман като пилоти в категорията GT, и се подготвят да се завърнат през 2013 година, този път в класа LMP2 с Mazda SKYACTIV-D.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!