Докато Mercedes-Benz и BMW съсредоточават усилията си към развитие на долната част на гамите си, конкуренцията от Volvo и Jaguar искат да лансират нови по-големи и луксoзни модели за Щатите. Двете немски групировки ще лансират нови компактни модели и кросовъри, за да привлекат нови клиенти и да се подготвят за изискванията за по-висока горивна икономичност на гамите, влизащи в сила през 2016-а година, с новите зад океана четирицилиндрови двигатели.
В челото на атаката на BMW стои малкият кросовър X1, вече познат в Европа, чиито продажби ще стартират зад океана в началото на 2011-а. Според боса на BMW за Северна Америка Джим О`Донъл, за да се отговори на изискванията на държавните стандарти за корпоративно ниво на разхода на гориво, са нужни малки автомобили с предно предаване, каквито в момента разработват в Мюнхен. Mercedes също планира вноса на подобни малки коли с предно предаване, развити върху новата платформа на Daimler AG, наречена "A/B".
Jaguar, обратно, е насочен към вдигане на летвата, ръководен от новия си собственик, индийската Tata Motors Ltd. Първият автомобил лансиран под новото "владичество" е лифтираният XJ, който е по-луксозен и скъп от предшественика си, като целта е да се конкурира по-успешно с Mercedes S клас и BMW 7 серия. Tata обещава да разшири гамата на Jaguar с по-малък автомобил и родстър, но и двата ще бъдат позиционирани като премиум автомобили.
Новият бос на Volvo Ли Шуфу пък сподели пред медиите, че: "Искаме да правим коли от по-високо ниво, които успешно да се конкурират с S класата на Mercedes-Benz и със 7-а серия на BMW, нуждаем се от конкурентни продукти в този сегмент".
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!