Въпреки позицията си на технологични лидери, хибридните автомобили се намират до известна степен в някакъв застой през последното десетилетие. Батериите, моторът и дизайнът са в основата си непроменени и са такива, каквито дебютираха в Toyota Prius преди около десетилетие – едни и същи принципи и една и съща методика на действие. Много производители работят върху нови хибридни технологии, но досега малцина са успели да придвижат технологиите си до пазара. Daimler се надяват да променят това със своя нов S400 BlueHYBRID, задвижван от литиево-йонни батерии.
Повечето от нас са наясно с литиево-йонната технология, тъй като тя е в основата дори и на лаптопите. Следователно са добре познати и някои недостатъци на тази технология – внезапни запалвания, прекомерно прегряване и други подобни температурни проблеми. Тези трудности, които съпътстват и иначе високата цена на тези батерии, досега пречеше на литиево-йонните батерии да достигнат масово до серийния автомобилен пазар. От Daimler обаче вярват, че са открили решението на всички гореизброени проблеми, в резултат на което през 2009 година се появява и техният S400 BlueHYBRID.
Задвижваният от бензинов двигател хибрид може да се похвали с доста впечатляващи показатели – разход на гориво от 7.9 л/100 км и емисии на СО2 от 190 г/км. А представянето на автомобила на пътя продължава да си бъде на ниво – въртящ момент от 375 Нм и мощност от 300 к.с. Съответно скоростта е ограничена на 250 км/ч, а ускорението до 100 км/ч става за 7.3 секунди.
Не че няма да има отново някакви ограничения около технологията на батерията. Всичко би функционирало наред при температури между 15 и 35 градуса, което означава, че всичко извън тези граници ще означава компромис с мощност, въртящ момент и т.н. Но когато всичко е наред, определено може да се говори за отлична продължителност на работа на батерията.
Въпреки че и други автомобилни производители се опитват да развиват технологията на литиево-йонните батерии, то ако Mercedes удържат обещанието си и се придържат към плановете си, то немският концерн ще бъде първата компания, която ще вкара на пазара серийни подобен автомобил.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!