Michelin - 10" гумите на бъдещето са всъщност от вчера

Main June 7, 2011 | Auto-Press.net A- A+ 3530 views | no comments

Michelin представи нискоразмерни гуми, които, според френската компания, ще са гумите на утрешния ден. Става дума за комплектно колело - джанта и гума 10 цола, като тубата на гумата си остава в привичните днес размери - 175/70. Налягането в гумата също си остава стандартното, но е променена е конструкцията на гумата, за да се запази управляемостта на колата на същото ниво, както при стандартните гуми.

10-цоловият размер не е непознат на автомобилната и гумаджийска промишлености - 10 и 12-цоловите гуми и джанти се използваха масово в средата на миналия век при компактните автомобили като Mini и Fiat 500, но след това те бяха изместени от гумите с размери 13", които пък сега са изместени масово от 14 и 16-цоловите. Днес от Michelin не виждат сериозни препятствия за завръщане на гумите от вчера в бъдещето с връщане към нискоразмерните колела, оставяйки територията на големите цолажи за всъдеходите и спортните автомобили.

Според специалистите на Michelin, масата на комплектното колело - гума и джанта при малките гуми се намалява с 25%, което означава икономия на тегло от 15 кг на кола. И това в областта на т.н. "неподресорени маси", което означава, че при равни други условия ходът на колата става по-равен, возията по-комфортна и има възможност да се намали още масата на детайлите на окачването и на спирачните механизми. Премълчава се обаче една не съвсем несъществена подробност - отговорът на въпроса какво става с тези малки колела в някоя от по-големите дупки и при качване на бордюрите?

Второто важно преимущество, според Michelin, е в това, че новата гума ще позволи да се икономисат доста материали при производството им, както и да се похарчи по-малко енергия.

Третото преимущество е вече за самите автопроизводители - малкият размер позволява да се икономиса полезно пространство в купето, нещо особено важно за компактните градски автомобили, за които е предназначена най-вече новата радиална 10-цолова разработка. За сметка само на намаляване на арките на колелата в колата един четириместен автомобил А-клас директно става петместен.

Изпитанията са показали, че дори при монтирането им на стандартен автомобил малките колела чувствително икономисват гориво на магистрала и са малко по-икономични в градското движение. В същото време в различните динамични режими - ускоряване, спиране, маневриране не са били отбелязани съществени различия в сравнение със стандартните 14-цолови гуми.

 
Keywords:   fiat, fiat 500, michelin
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...