Michelin представи нискоразмерни гуми, които, според френската компания, ще са гумите на утрешния ден. Става дума за комплектно колело - джанта и гума 10 цола, като тубата на гумата си остава в привичните днес размери - 175/70. Налягането в гумата също си остава стандартното, но е променена е конструкцията на гумата, за да се запази управляемостта на колата на същото ниво, както при стандартните гуми.
10-цоловият размер не е непознат на автомобилната и гумаджийска промишлености - 10 и 12-цоловите гуми и джанти се използваха масово в средата на миналия век при компактните автомобили като Mini и Fiat 500, но след това те бяха изместени от гумите с размери 13", които пък сега са изместени масово от 14 и 16-цоловите. Днес от Michelin не виждат сериозни препятствия за завръщане на гумите от вчера в бъдещето с връщане към нискоразмерните колела, оставяйки територията на големите цолажи за всъдеходите и спортните автомобили.
Според специалистите на Michelin, масата на комплектното колело - гума и джанта при малките гуми се намалява с 25%, което означава икономия на тегло от 15 кг на кола. И това в областта на т.н. "неподресорени маси", което означава, че при равни други условия ходът на колата става по-равен, возията по-комфортна и има възможност да се намали още масата на детайлите на окачването и на спирачните механизми. Премълчава се обаче една не съвсем несъществена подробност - отговорът на въпроса какво става с тези малки колела в някоя от по-големите дупки и при качване на бордюрите?
Второто важно преимущество, според Michelin, е в това, че новата гума ще позволи да се икономисат доста материали при производството им, както и да се похарчи по-малко енергия.
Третото преимущество е вече за самите автопроизводители - малкият размер позволява да се икономиса полезно пространство в купето, нещо особено важно за компактните градски автомобили, за които е предназначена най-вече новата радиална 10-цолова разработка. За сметка само на намаляване на арките на колелата в колата един четириместен автомобил А-клас директно става петместен.
Изпитанията са показали, че дори при монтирането им на стандартен автомобил малките колела чувствително икономисват гориво на магистрала и са малко по-икономични в градското движение. В същото време в различните динамични режими - ускоряване, спиране, маневриране не са били отбелязани съществени различия в сравнение със стандартните 14-цолови гуми.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!