Довечера, с официалния старт на рали „Сардиния", ще стане нещо историческо - Mini отново ще се включи в, може би, най-тежката бензинова надпревара. Това става по средата на сезона, тимът няма да се бори за класиране, а основната цел е да се трупа опит за следващата година. Изборът на италианското рали за старта носи определен исторически подтекст. Най-големите успехи на легендарните Cooper са натрупани на Монте Карло. Сегашното рали „Сардиния" пък е подходящо за завръщане на една легенда. То е сериозно изпитание за майсторството на пилотите и качествата на колите. Пътищата са сравнително добри и позволяват бързо каране, но участъците, покрити с пясък, са способни на изненада. Пътят се променя с всяка минала кола, каза вчера пилотът Дани Сордо. Това може да даде шанс или да доведе до провал - и в двата случая е изненадващо.
Самата състезателна машина Mini John Cooper Works WRC е разработена на базата на Countryman и се отличава от конкурентите. Тя е по-дълга от 4м и с по-голяма колесна база. Това е донякъде парадоксално, защото основното предимство на легендарните купъри от 60-те бяха именно свръхкампоктните габарити. Моторът е 1,6-литров, преработен от BMW и има мощност 310 к.с.
Официалният старт е довечера, а същинската надпревара е от петък до неделя. В ралито са записани за участие 64 екипажа, от които 21 са според новата формула 1600 Turbo WRC, 10 са с машини супер 2000 и 18 се впускат в младежката WRC Academy. Записан е и рекорд - участниците са от 27 нации - повече от всички подобни ралита досега.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!