Mitsubishi Evo Х – без маска и без грим

Main November 23, 2007 | Auto-Press.net A- A+ 720 views | no comments

Новият спортен вариант на Mitsubishi десета еволюция - Lancer Evolution X вече е на пазара в Япония. Както и нормалния нов Lancer десетката" е по-дълга, по-широка и по-висока от деветката". В същото време колата е само с 25 кг по-тежка, защото покривът, предните калници и задния спойлер са направени от алуминий. Новата машина има по-нисък център на тежестта, заради оптимизираното разположение на агрегатите, както и по-добро разпределение на масата по оси. За целта е скъсено предното надвисване, като от коша са извадени акумулатора и казанчето за течността на чистачките и са преместени в багажника. Най-важната промяна в купето е неговото вкоравяване – той е по-твърд с 40% на усукване и с 60% на огъване отколкото Lancer Evo IX.

Окачването на новото Evo е със запазената архитектура на предишното – МакФерсън отпред, мултилинк отзад, но е с преработена геометрия, с увеличена якост на точките за закрепване към купето, както и с увеличени следи на двата моста. Увеличени са размерите на спирачните апарати марка Brembo, като екстра се предлагат по-леките с 1,3 кг разглобяеми апарати на същата марка, както и окачване Bilstain.

Интересно е че в Япония Lancer Evo Х може да се купи с такива екстри като 7-инчов екран с течни кристали, 30-гигабайтов твърд диск за вкарване на външни записи и аудиосистема Rockford Fosgate с девет говорителя!

Двигателят е двулитров, четирицилиндров, турбо с алуминиев блок, закачен на хидравличини опори. Вместо задвижване с ремък на разпределителния механизъм е използвано верижно. Фазите на газоразпределение работят по променливи цикли, което е позволило максималната мощност да достигне 280 к.с., а максималният въртящ момент да нарасне спрямо този на стандартната версия с 67 Нютонметра.

Главната новост в трансмиссията е преселективната кутия на компанията Getrag с двоен съединител Twin Clutch SST, която освен ръчен и автоматичен режим за превключване на скоростите предлага три различни нива за бързина и моменти за превключване – нормално, Спорт и Супер Спорт.

Електрониката, управляваща работата на кутията си е японска и с тяхни настройки. Предавките могат да се сменят и с лостчета под волана, а класическият лост на скоростите се движи при смяната им по права линия само напред-назад. Който пък иска да си ръчка скоростите по класическия начин може да разчита на нова петстепенна механична предевателна кутия със скъсена първа предавка и удължена пета.

В т.н. интелектуална" пълноприводна трансмисия - S-AWC почти няма промени – останали са си предишните активни диференциали отпред и отзад - AYC и ACD. Но сега поведението на колата в пределните режими на движение се контролират не само от тях, но и от система за стабилизация. Последната ще направи новата кола по-безопасна за по-неопитните водачи, но ще бъде от полза и на истинските професионалисти, защото в предишната конфигурация трансмисията S-AWC не можеше достатъчно ефективно да се бори със занасянията на колата.
От Mitsubishi предвиждат по-нататък замяна на задния хидравличен диференциал активен електромеханичен, но той по всяка вероятност ще се появи в единадесетата еволюция на колата.

 
 

Images Gallery


 

Chevrolet Cobalt SS 2008
November 24, 2007
 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...