На изложението в Лас Вегас, Chevrolet представи 2008 Cobalt SS coupe, който придържайки се към легендарното си име въплъщава в себе си доказалата се на писта производителност, съвършено управление и множество иновативни решения, както като визия, така и технически.
Разработен от спортното подразделение на GM (Performance Division) и захранен с генериращия 260 к.с. 2.0 литров Ecotec двигател с турбокомпресор и междинен охладител, Cobalt SS вече е с 55 к.с. по-мощен от предишния модел. Тестовете му бяха на различни писти, намиращи се в Северна Америка и Европа, включително и легендарната германска писта Нюрбургринг.
"Моделът Cobalt SS представлява същността на разбирането на Chevrolet за приятни усещания и производителност." казва Ед Питър, изпълнителен директор на Chevrolet. Конските сили ще сложат и задържат усмивката на лицето ви и ще ви накарат да потърсите серия от завои, за да се насладите на възможностите на автомобила
Максимална производителност
Тази кола включва подобреното задвижване и шаси, които са подобни на тези в новия HHR SS, но с по-големи Brembo спирачки, малко по-голямо предавателно число на диференциала и разлики, които подчертават спортния нрав и конкурентността на Cobalt SS върху писта.
Създаден да предложи не просто чист поток мощност от турбокомпресора, автомобилът е екипиран и с изцяло ново спортно окачване FE5, което включва специални стабилизиращи щанги и настроени ресори и амортисьори – създадени за да смекчат ефектите от високата мощност на задвижващия турбокомпресорен агрегат и да намалят страничните накланяния в завоите.
За да са сигурни, че автомобила спира толкова добре, колкото и ускорява, инженерите са го екипирали с дискови спирачки със стандартен ABS за всички колела. Предните спирачки на Brembo са със спортно-ориентирани фиксирани челюсти, които имат по-добра износоустойчивост от подвижните такива; задните дискове са вентилирани за по-добро отделяне на топлината.
С балансираните си настройки Cobalt SS има възможността да ускорява от 0-100 км/ч за приблизително 5,7 секунди – благодарение на ръчната трансмисия - и достигането на странично натоварване от 0,9 g. Тази комбинация позволява на Cobalt SS да постави нов рекорд в своя клас, по време на обиколките на известната писта Нюрбургринг, с най-добро време от 8:22:85 минути.
Безпогрешен дизайн
Автомобилът Cobalt SS отличава екстериора си чрез няколко уникални елемента, включително отличителна предна броня с интегрирани халогени.
Отличителни при SS са праговете и емблемите
Специфичните за SS емблеми и прагове украсяват профила на автомобила, а отзад върху капака се забелязва стандартен спойлер, който може да бъде заменен с по-голям криловиден такъв, подобряващ аеродинамиката и придаващ на Cobalt SS визия на състезателен автомобил. Също така отзад за забелязва и хромирания ауспух.
Огромните 5-спицови 18-цолови полирани алуминиеви ковани джанти са част от стандартната екипировка и съчетани с определени подобрения по каросерията, придават на Cobalt SS по-ниска и динамична стойка и в същото време показват големите челюсти на предните Brembo спирачки. Те са съчетани с летни гуми с размер 225/40. Цветовете за екстериора са червен, черен, сив металик, син, състезателно жълт, спортно червен и бял.
Интериорът също е уникален за Cobalt SS, включващ спортни седалки с обозначението SS, специални циферблати, монтиран върху предната лява колона циферблат за налягането от турбокомпресора и др. Интериорът може да бъде в комбинация от три цвята: кафяв, сив и червен.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!