Инженерите на Nissan са имали за задача да направят автомобил на който трябва само да се върти волана. Независимо от това кой ще е зад него – индианец, индиец, европеец или японец. Защото новата японска кола се продава вече в Азия, двете Америки, Близкия изток и Африка, като са пласирани над 300 000 автомобила за около година. Най-новият Nissan - Tiida /безкраен прилив – яп./ скоро ще влезе в магазините и у нас, което го прави интересен за българските автомобилисти и те искат да узнаят повече за него. Ето и най-пресните впечатления от колата, натрупани по пътя София-Варна и обратно.
Tiida идва у нас от противоположна на Япония държава – от Мексико. Японската фабрика на марката е препълнена от азиатски поръчки, а и прави колите с десен волан. Транспортните разходи са същите, маршрутът е пробван от други, включително и европейски марки – Infiniti, BMW, Меrcedes, Volkswagen.
Във връзка с все по-катастрофалното положение с пракирането в градовете на Стария континет маркетолозите смятат, че собственицете на по-едрогабаритни автомобили от сегмента D на пазара са готови да си вземат също вече толкова просторните, но по-компактни по габарити автомобили от сегмента С, като Nissan Tiida. В моделната гама на Nissan Tiida ще заеме мястото между модела Note, с който имат една и съща базова платформа, както и около 25% еднакви детайли и кросовърът Qashqai. Маркетолозите определят стилистиката на колата като традиционна, еднакво приемлима на всички пазари в света. Моделите за пазара в Европа имат малко по-различна радиаторна решетка и нова броня, съответстваща на европейските норми за безопасност.
Главното, което предлага Nissan Tiida в повече от всичките си конкуренти е нещо доста нематериално – въздухът. Но доста повече в купето, отколкото при конкурентите. Вътрешността е светла и просторна, таванът е висок, задната седалка е повече от пълноценна, можеш спокойно да метнеш крак връз крак без да закачиш доста по-широките от тези на конкурентите /според производителя/ предни седалки.
Наистина Tiida има по-дълъг салон /от педалите до задната облегалка – 1839 мм/ от основните представители в класа си С - Volkswagen Golf /1741/ и Peugeot 307/1720/, а дори и от представители на по-горния клас D, като Оpel Vectra /1787/ и Volkswagen Passat /1797мм/.
Секретът на направата е в това, че конструкторите първо са поставили пътниците в него и едва след това са го направили около" тях. Предните седалки се опират почти плътно във вратите, управлението е изнесено към централната част на таблото, където са еднакво достъпни за двамата пътници отпред и са еднакво видими за всички в купето. Високата височина на сядане улеснява излизането от колата и дава възможност за повече пространство на височината на рамената.
Колата е в два варианта – седан и хечбек, като във втория случай е възможно да се регулира по дължина задната седалка при нужда от превоз на повече багаж. При хечбека стандартният обем на багажника е 272 литра, докато по-дългият със 179 мм седан има обем на багажника от 463 литра.
Всичко това прави седанът идеален за първи автомобил в семейството, още повече, че возията е мека и плавна, в салона няма вибрации и подскоци, независимо от лошото състояние на уж първокласния път София-Варна. За меката возия основна вина имат използваните пружинни ограничители от Infiniti FX45. Моторът направо не се чува на празен ход и подава глас някъде към трите хиляди оборота. Битката за тишината в купето е водена по всички посоки - от използването на допълнителни точки за зацепване на веригата на механизма за газоразпределение до подобряване закрепването на гърнетата на колата.
Датчиците за дъжд и осветеност, круз-контролът, автоматичната трансмисия и разговорите по мобилния телефон през встроеното в колата устройство BlueTooth освобождават шофьора от излишно движение с ръцете в салона. Двигателите на Tiida засега са два бензинови. Първият е 1,6-литров с максимална мощност 110 к.с. , който се куплира с четиристепенна автоматична или 5-степенна механична предавателна кутии. При автоматика нещата са не толкова динамични, но при механичната кутия колата е доста по-"събудена" и леко излиза на максимални обороти. По-големият двигател 1,8 литра е нов, бензинов и развива максимална мощност от 126 к.с. като е доста по-динамичен от малкия двигател. Този вариант се предлага само с модерната шестстепенна класическа механична предавателна кутия.
По всяка вероятност колата ще се предлага у нас в зависимост от нивото на оборудването в диапазона от 14 до 20 хиляди евро. Тази цена не е от най-ниските, но дори стандартната комплеткация на Nissan Tiida ще има хендс-фри на базата на BlueTooth, климатик, множество електрореглажи и задвижвания на елементи в купето, четири предпазни въздушни възглавници, ABS, EBD. По-нагоре намираме кожен салон, изключваема система за стабилизация ESP, по-напредничава аудиосистема, маршрутен компютър, безконтактно запалване и чип-ключ за достъп.
Кратка техническа характеристика:
Габарити мм – дължина 4474, широчина 1695, височина 1535, междуосие 2600 мм, обем на резервоара 52 литра. Двигатели - 1598 и 1797 куб.см, максимална мощност – 110 и 126 к.с. при 6000 и 5200/мин, максимален въртящ момент – 153 и 173 Нм при съответно 4400 и 4800/мин. Предавателни кутии – пет и шестстепенна механична и четиристепенна автоматична. Предно окачване – независимо, МакФерсън, задно – торсионно, спирачки – дискови, отпред вентилирани. Максимална скорост, км/ч – 186/петстепенна механична, 1,6 л/, 170 /автоматик 1,6 л/ и 195 /шестстепенна механична, 1,8л/. Разход на гориво – смесен цикъл – от 6,9 до 7,8 л на 100 км път, градско – 8,9 – 10,1 л, магистрала – 5,7 – 6,5 л.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!