Главен изпълнителен директор Ройс: OMV: международна компания с австрийски корени
Герхард Ройс става Главен изпълнителен директор на OMV Aktiengesellschaft от 01 април
Преглед на стратегията в три основни направления:регионален фокус, разширяване на портфолиото и бъдещи предизвикателства
Представяне на стратегията по време на OMV Media Summit и Capital Markets Days в Истанбул през месец септември тази година
Герхард Ройс става Главен изпълнителен директор на OMV Aktiengesellschaft в сила от 01 април. От 2002г., г-н Ройс изпълнява длъжността Заместник- председател на Изпълнителния съвет и е отговорен за сектор Рафиниране и Маркетинг, включително нефтохимическа промишленост. Преди това, г-н Ройс е ръководил сектор Проучване и Добив.
През последните няколко години, OMV се развива все по-добре. Това бива демонстрирано и от нашите резултати. Скорошното ни придобиване на турската компания Petrol Ofisi също така ни позволи значително да развием нашата позиция на разрастващия се пазар в Турция. Сега трябва да консолидираме трите основни пазари, на които компанията оперира и да увеличим възможните синергии, като всичко това трябва да се извърши в контекста на интегрирана енергийна група, каза Ройс, по време на пресконференция във Виена, която отбеляза встъпването му в длъжност като Главен изпълнителен директор.
Г-н Ройс също така ще прегледа допълнително стратегията на компанията с цел да се балансира портфолиото от компании на OMV. Процесът ще стъпи на три основни направления: регионален фокус, разширяване на портфолиото и бъдещи предизвикателства.
Например, в момента, голяма част от капитала е вързан към бизнес сегмента Рафиниране и Маркетинг, докато сектор Проучване и Добив е този, който генерира голямата част от EBIT. Тук ще се предефинират направленията върху които ще се наблегне и те ще бъдат адаптирани към пазарните условия.
През следващите години, сектор Газ и Енергия ще придобие голямо значение за OMV. Освен други, то и последствията от скорошните събития в Япония ще увеличат значението на газта като източник на енергия.
"Природният газ е източник на енергия с ниско ниво на емисии и е важна алтернатива предвид скорошните събития и дългосрочните дебати относно климатичните промени и енергийните източници, каза г-н Ройс. Първата 860 MW газова централа на OMV с комбиниран работен цикъл в Брази, Румъния, ще влезе в експлоатация преди края на годината. След нея, през 2012г., в експлоатация ще влезе електроцентралата на OMV в Самсун, Турция. Централата в Турция ще покрие около 3% от нуждите от електроенергия в страната.
Природният газ също така дава възможност на OMV да развие веригата си за доставки като компанията може както да търгува с електроенергия, така и да я произвежда.
"С оглед дългосрочното разширяване на портфолиото, ние оставаме реалисти що се отнася до това, че нашия основен бизнес – Проучване и Добив – ще продължи да е основен за Групата, каза г-н Ройс. Стратегията на компанията ще бъде представена по време на планирания Media Summit и Capital Market Days в Истанбул през месец септември тази година.
По отношение въпросите за рефинансирането на компанията, това е тема от голямо значение за новия Главен изпълнителен директор. Капиталовата дисциплина, както и тази на разходите, също и високия инвестиционен кредитен рейтинг са основните му приоритети. Решение трябва да бъде взето през първата половина на 2011г.
OMV България
OMV България, с централен офис в София, навлезе на българския пазар в края на 1998 г. През 2009 година, OMV България отбеляза 10 години присъствие на веригата си от бензиностанции на българския пазар. За този период компанията се превърна в един от най-големите инвеститори в страната и понастоящем има пазарен дял от 21%. OMV България има персонал от 73 души и e създала над 2000 работни места в цялата страна, чрез своята верига от 94 бензиностанции. Бензиностанциите ОМV първи въвеждат концепцията за бензиностанцията като мултифункционален център за услуги на българския пазар. Марката ОМV означава постоянно предлагане на висококачествени продукти и услуги, и държи първенството при въвеждането на новости на пазара, които определят тенденцията в създаването на удобства за потребителя. Мрежата от бензиностанции на ОМV първа стартира собствена марка ресторанти и магазини – VIVA. 87 магазини VIVA предлагат на своите клиенти широк асортимент от продукти за всекидневието, както и пресни храни и напитки. OMV също въведе първа удобства да потребителите на бензиностанциите като: детски площадки, денонощна продажба на винетки, безжичен Интернет, банкомати в цялата верига, както и ОМV радио с полезна информация за шофьорите. Групата ОМV е водещата енергийна група в Централна Европа с дейност в 13 страни в Централна Европа.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!