Palatov dp4 - що е то? +видео

Main June 19, 2011 | Auto-Press.net A- A+ 3470 views | no comments


Едва ли сте чували това име - Palatov DP4, както и повечето от автомобилните фенове, дори и тези, които претендират, че са напред с материала за пистовите автомобили. Кратка визитна картичка - това е куатро машина с мотор от як мотоциклет и е направо кълбо от стегната автомобилна спортна техника за сериозно чесане на автокраста.

С масата си от едва 370 кг и мощност 175-200 "кончета" в стандартно изпълнение, тази микрогабаритна ракета има невероятно ускоряване и устойчивост в завой, които в доста от случаите надхвърлят възможностите на мераклиите. На видеото при белега на минута 1:20 ясно се вижда какво може малката машинка в ръцете на опитен пилот, забравяйки на пистата доста модифицирано Porsche 911 GT3.



Palatov Motorsport LLC е основана през октомври 2008-а с цел проектиране и производство на автомобили с високоскоростни качества, специализирани за целта части и аксесоари, предназначени за мераклии да разпускат по пистите. Моделът dp4 е развит с цел осигуряване на динамични качества на достъпна цена за ентусиасти. Машинката има много добре развита аеродинамика, пистово окачване активни амортисьори и като екстра задвижване на четирите колела.

В двигателния отсек е предвидена възможност за монтиране на различни двигатели от пистови мотоциклети, но най-вече за такива с ходови обеми 1 или 1.3 л с мощности между 175 и 200 к.с. В зависимост от мотора и задвижването масата на машинката е между 360 и 410 кг, което й осигурява изключителна динамичност.

Системата за задвижване на четирите колела е уникална за класа на колата и позволява монтиране и успешно предаване на колелата дори въртящият момент на турбодвигател с мощност 300 к.с. В тази конфигурация относителната мощност възлиза на над 700 к.с. на тон собствена маса. Колата е снабдена стандартно със специална измерваща система, базирана на GPS, която помага на пилота ефективно да следи постиженията си и да ги коригира в движение.

Независимо от малкия си размер и ниска маса dp4 предлага много високо ниво на безопасност за пилота. В тази посока дизайнът е развит около много яка предпазна клетка, обгръщаща пилота и осигуряваща ефективна защита при удар и проникване от друг автомобил, равна на тази при спортен автомобил с три пъти по-висока маса. Освен тръбната рама пилотът е предпазен още от композитен монокок /Pilot Pod/, който задържа плътно тялото на пилота в рамките на предпазеното пространство. Той покрива освен традиционата горна част на тялото още и краката, включително със стъпалата, като осигурява и пасивна противопожарна защита. В монокока са развити специални "джобове" на нивото на раменете, за да може пилотът сам да закопчае и разкопчае 6-точковите предпазни колани и системата HANS. Извън монокока са предвидени прогресивни краш-зони на каросерията, като краката на пилота са зад предната ос и окачването.

Основна цел при проектирането на колата е било да се намали цената й, без да се жертва безопасността и динамичността. За целта при направата са използвани авиационни стомани и алуминий, при проектирането е използвана 3D CAD технология. Окачването е от особена важност при пистов автомобил и за целта в dp4 са използвани премиум компоненти като амортисьори на Penske и Ohlins, които са специално прецизирани за модела и всеки един от тях е преминал индивидуален дино-тест. Носещите рамена са направени от същата авиационна стомана 4130, както и основната клетка на колата.

В проектирането и направата на dp4 са използвани доста "хитринки", които улесняват експлоатацията на колата. Всички елементи на окачването са еднакви за четирите "ъгъла" на автомобила, като цената на комплект накладки за ос е $60, а цената на спирачен диск е $75. Колата е качена на гуми с размери 225/45-13 стандартно, а като опция се предлагат сликове с размери 20x8-13. В същото време колата е специално оптимизирана и развита за употреба на пистата и не се предлага нормален пътен вариант.

Кратка техническа характеристика - междуосие 1740 мм, дължина 2637, широчина 1709 и височина 1142 мм до върха на предпазния ролбар. Просвет - 25.4 - 57.15 мм, тегло ~363 kg, колела 13x8, гуми слик 20x8-13, двигател - мотоциклетен пистов - 600 - 1400 куб.см, 60 - 200 к.с., 6-степенна мотоциклетна, подредена кутия без задна, задвижване стандартно на задната ос, опционално на четирите колела, цени от $28 750.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...