Peugeot 308 GT - Атрактивен... и малко скъп

Main April 26, 2008 | RS-Auto.bg A- A+ 2225 views | no comments

„Няма да правим RC или GTI версия на 308 в обозримото бъдеще” – каза шефът по техническите комуникации в Peugeot. Че и за какво им е да правят нещо подобно с оглед на потенциал на 308 RC Z, за който вече бе потвърдено, че ще влезе в серийно производство. Но компанията така или иначе експериментираше малко с наличните части, които има, като в резултат на това се роди 308 GT – един впечатляващ автомобил, за който трябва да се признае, че прави впечатление. Някак си, докато стандартният 308 изглежда като семеен автомобил, то 308 GT изглежда точно като спортната версия на този семеен автомобил.

Е, това си е 308 GT – не е горещ хечбек, каквито има доста, но определено не е лош, а дори е много атрактивен. Той не е конкурент на Megane 225 или пък Golf GTI, но това не значи, че трябва да го пренебрегвате.

308 GT притежава най-спортния външен вид в гамата на модела, като е заимствал малко от агресивната предница на 308 RC Z. Освен това има и приятен заден спойлер, педали и топка на скоростния лост от алуминий, както и малко по-спортен волан, заимстван директно от 407 Coupe. При това окачването е снижено с 10 мм, а пружините са втвърдени. Стилните джанти с пет спици са обути в гуми 225/40 R18.

Другото видимо подобрение е в мощността, която е скочила на 175 к.с. с помощта на използване на 1.6-литров двигател с турбо и с директен инжекцион, какъвто се ползва в 207 GTI и Mini Cooper S. Междувпрочем, споменавайки за този агрегат, той ще се ползва и в серийния вариант на 308 RC Z, но в бъдещия модел мощността ще скочи малко. Иначе както и при Mini, и тук двигателят предава въртящия момент посредством шестстепенна трансмисия, която обаче е осигурена от Peugeot, а не Getrag. Съответно можете да избирате между три и пет врати, но тривратата версия изглежда по-спортно и динамично, каквото и да си говорим...

Засега всичко звучи като прекалено козметична промяна, но всъщност всичко си сработва идеално. Звукът на двигателя е дълбок и достатъчно твърд, за да привлече и запази интереса ви. Е, факт е, че това не е от типът двигатели, които произвеждат музика, като при по-високи обороти може да бъде малко прекалено бумтящ. Не че има нужда да му се дава зор за по-високи обороти, тъй като си има резерви от въртящ момент още при по-ниски обороти (все пак на разположение са 265 Нм въртящ момент), за което можем да бъдем благодарни на директния инжекцион и на високото налягане. Ускорението до 100 км/ч със старт от място отнема 8.3 секунди, но именно въртящият момент кара автомобила да изглежда доста по-жив.

Дотук добре, но най-хубавото е в това как завива, как вози и как се управлява. Малко тежката и изкуствено претеглена електрическа система на 207 тук липсва, като вместо това го има по-старомодното, но в случая по-ефективно хидравлично управление, в основата на което е електрическа помпа. Обикновено по-малко технологии означават повече чистота и прозрачност в процеса на самото движение и тук е точно така. GT изглежда достатъчно твърд и отзивчив с отлична връзка между пътя, колелата и волана, в резултат на което усещате постоянно изненадващо доброто сцепление на предните колела.

По-твърдото окачване допринася пък за значително по-добър баланс на управлението, благодарение на което водачът може много по-добре да усеща пътя и да си позволява малко по-предизвикателни маневри, тъй като постоянно усеща от колата настроенията й. Хубавото е, че преминаването през неравности не е толкова шокиращо, колкото е в 207 GT или още повече в 207 GTI. Това е автомобил, с който можете да си позволите да се движите бързо, но без това да пречи на комфорта ви. А с оглед на нашите пътища, то този компромис е идеален.

Затова е обобщение може да се каже, че това е много добър автомобил. Точно когато се говореше, че Peugeot правят малко скучни автомобили, французите излизат с това, което е поредният пирон в тяхната теза, че могат да правят и бързи интересни автомобили. Цената не е толкова ниска – близо 24 000 евро. Но пък естетически изглежда различно и прави впечатление.

 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...