Peugeot - Blue Lion

Main November 6, 2007 | Auto-Press.net A- A+ 1565 views | no comments

Peugeot e ангажиран от много години в борбата за опазване на околната среда. Производителят потвърждава този ангажимент към бъдещите поколения и започва нов етап, лансирайки автомобили с подчертани екологични характеристики, които ще носят наименованието Blue Lion".

Blue Lion са автомобилите на Марката, които в най-голяма степен допринасят за опазването на околната среда. Наименованието е израз на постоянната грижа на Peugeot за намаляване на емисиите на СО2 и подобряване на качеството на въздуха чрез разработване на специални технологии.

За да бъде наречен Blue Lion, моделът трябва да отговаря на следните критерии:

-да отделя по-малко от 130 г/км въглероден двуокис (за автомобилите използващи стандартни горива)
158 г/км, за автомобилите, използващи биодизел, който е 30% от горивната смес (газьол) (В30), и оборудвани с FAP - филтър за твърди частици (равно на 130 г/км според принципа от кладенеца до колелото")*
200 г/км, за автомобилите използващи Суперетанол Е85 (равно на 120 г/км според принципа от кладенеца до колелото")*

-или да използва природен газ (GNV) (-20% емисии на СО2 спрямо бензиновите двигатели)

-да бъде произведен в завод, регистриран по ISO 14001

-възможност за рециклиране на 95% от автомобила след излизането му от употреба (рециклиране и енергийна валоризация)
*от производството до изгарянето на горивото

Опазването на околната среда: стратегически приоритет за Peugeot от много години

Първият принос на Peugeot за създаването на по-екологичен автомобил датира още от 80-те години на XX век, когато е създадена програмата VERA. Тя е разработена в рамките на споразумение с Агенцията за икономии на енергия.

През 1994 година Peugeot пуска на пазара първите товарни автомобили, които използват природен газ. Това гориво позволява намаляване с 20% на емисиите на СО2 спрямо бензина.

През 1995 се появява 106 Electrique. Неговите вредни емисии са 0 и той става най-продавания електрически автомобил в Европа.

През 1998 е лансиран първият дизелов Hdi-двигател Common Rail, който осигурява икономия на гориво от 20% спрямо дизеловия с индиректно впръскване и същия процент намаляване на емисиите на СО2.

През 2000 година, 206 2.0l HDi eco постигна стойност на емисиите на СО2 от 120 г/км.

През същата година Peugeot лансира първия в света филтър за твърди частици (FAP). Tази технологична новост бе въведена първо в 607. Тя представлява огромен успех в борбата за запазване на качеството на въздуха и се използва в цялата гама на Марката – 307, 807, 206, 406, 407, 207, 1007 и 308. Peugeot се превърна в световен лидер в технология, която намали емисиите на твърди частици до много малки стойности.

2002 е годината на лансирането на второто поколение дизелови Hdi-двигатели, разработено в сътрудничество с Ford. Двигателите 1.4l HDi и 1.6l HDi се характеризират с ниски разходи на гориво, което намалява с 20% отделения СО2 спрямо дизеловите двигатели със стандартно впръскване. Например, 206 с двигател 1.4 l HDi отделя едва 112 г/км СО2, което е с 48 грама по-малко от предходната версия с 1.9 D. Това означава 5 тона по-малко СО2 на двигател за 100 000 км.

През 2005, появата на механичната пилотирана скоростна кутия води до още 5% икономия на гориво и по-ниски вредни емисии, спрямо автомобилите със стандартна механична кутия.

Печелившата комбинация между тази технология и последното поколение Hdi-двигатели позволи 308 1.6 HDi FAP 80 kW (≈ 110 к.с.) да постави рекорд в категорията си по- ниски емисии на СО2 – 120 г/км.

Доказателство за екологичната ефикасност на 308 стана постигането на същите резултати с двигателя 1.6 HDi FAP 66 kW (≈ 90 к.с.), именно благодарение на аеродинамиката, модерните технологии и новаторските решения, между които гумите Michelin Energy Saver.

През 2006, партньорството с BMW позволи създаване на ново семейство бензинови двигатели с турбокомпресор и директно впръскване (ТНР). Те са не само по-икономични и екологични (от 10 до 15% по-ниски разходи на гориво и емисии на СО2), но и по-ефикасни в сравнение с най-добрите на пазара. 207 1.6 THP 110 kW (≈ 150 к.с.) отделя едва 166 г/км СО2 срещу 185 г/км при 206 2.0 100 kW (≈ 136 к.с.).

Сътрудничеството с BMW продължава и през 2007 година с лансирането на нови бензинови двигатели с изключителната за това ниво на гамата технология VTi. В сравнение със стандартен бензинов двигател, икономията на гориво може да достигне 30%, когато двигателят работи на ниски обороти, и 10% в смесен цикъл.

Що се отнася до емисиите на СО2, при 207 1.6 VTi 88 kW (≈ 120 к.с.) те са 145 г/км срещу 166 с двигателя 1.6 80 kW (≈ 110 к.с.).



Постоянно търсене, което дава резултати
Биогоривата

Peugeot работи от дълго време за каузата на биогоривата, които показват добри резултати по отношение на вредните емисии и допринасят за ограничаване на парниковия ефект.

Вече е възможно да се използва до 10% етанол в бензина, без да се налага технологична промяна в двигателите Peugeot, и до 30% биодизел в газьола: всъщност по-голямата част от дизеловите автомобили на групата PSA се движат със смес газьол/биодизел и са изминали общо повече от 14 милиона километра без аварии

Европа и Франция се ангажираха с развитието на биогоривата, като си поставиха много амбициозни краткосрочни цели по отношение на нивото на използване, така че да се намали консумацията на стандартни горива.

Последното постижение е суперетанола (Е85). Той е смес от 15% безоловен бензин и 85% етанол с растителен произход и се предлага все по-често във Франция. Новото гориво не може да се използва в автомобилите със стандартни бензинови двигатели, а само в адаптирани автомобили, които функционират с бензин, с етанол или със смес от двете (бензин/суперетанол).

Според някои експерти, общото максимално намаляване на емисиите на СО2 при тази технология може да достигне 70%, ако се вземе предвид целият цикъл, от производството до изгарянето на горивото (принцип от кладенеца до колелото").

Използвайки опита си в Бразилия, Peugeot пуска на пазара в Швеция, Холандия и Франция, автомобили, които могат да се движат със суперетанол и които се наричат BioFlex.

Хибридната Hdi технология
Нов и много важен етап в работата за намаляване на разхода на гориво е хибридната Hdi технология. При еквивалентна мощност, тя позволява икономия на гориво и съответно по-ниски емисии на СО2 от порядъка на 35% спрямо стандартен дизелов двигател.
Разработките направени от представянето на първия прототип 307 HybrideHDi през 2006 досега потвърждават правилността на първоначалните решения.

308 HybrideHDi, представен на автомобилното изложение във Франкфурт тази година, разполага с двигателя 1,6л HDi FAP 80 kW (≈ 110 к.с.), комбиниран с електродвигател 16 kW (≈ 22 к.с.). Разходът на гориво в смесен цикъл е 3,4л/100км и 90 г/км СО2, което е с 38% по-малко спрямо стойностите на 308 с еквивалентния Hdi двигател.

Горивната клетка
Peugeot представи няколко прототипа, които показаха напредъка в разработките на тази технология. Последният бе 207 Epure, символ на автомобилното удоволствие и грижата за околната среда. Той имаше двойна роля: да позволи на публиката да предвкуси бъдещия 207 СС и да предложи последната версия на горивната клетка GENEPAC, създадена съвместно с Комитета за Атомната Енергия.

След прототипите Taxi Pac (2000), H2O (2002) и Quark (2004), 207 Epure постигна нови успехи по отношение на мощността, КПД и компактността на клетката, като автономията стана около 350 км, а максималната скорост 130 км/ч.

Въглероден кладенец: екологичното меценатство според Peugeot
През 1998 година Peugeot стана спонсор на голям екологичен проект – създаване на въглероден кладенец в Амазония. Целта е в рамките на 40 години да се изгради мащабен жив прототип, чрез който да се изследва отношението между залесяването, каптацията на въглерода в атмосферата и регулирането на климата. В периода 1999-2004 година бяха засадени 2 милиона дървета.

Проектът стимулира биоразнообразието. Вместо да се използва само един бързорастящ и много продуктивен вид, са засадени повече от 50. Това би могло да окаже директно влияние и върху биоразнообразието на фауната, позволявайки връщането на някои видове в новия горски масив.

Конкретни резултати
Всички тези иновации в полза на околната среда, поставиха Рeugeot сред производителите, чиито автомобили отделят най-малко СО2.

От 2001 година, 1 000 000 автомобила, отделящи по-малко от 120 г/км СО2, са продадени в Европа от Peugeot. 49% oт продадените в Европа през първата половина на 2007 автомобили Peugeot са с емисии на СО2 под 140 г/км. 28% от продадените от Марката автомобили в Европа до края на юни 2007 (155 000) са с емисии на СО2 под 120 г/км.

Накрая, трябва да припомним, че от 2000 година досега Рeugeot продаде 1 500 000 автомобила, оборудвани с FAP.

 
Keywords:   blue lion, peugeot
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...