Източник: www.peugeot.bg
Peugeot Sport започва новия сезон на пистовите и рали състезанията. Решен да спечели нови титли и нови победи, Team Peugeot Total включва нов автомобил в официалната програма за издръжливост. 24 часа на Льо Ман остава най-важното събитие за годината.
Цели 2011
Сезон 2011 започна по възможно най-добрия начин за отбора с успеха му в юбилейното издание на стогодишното рали Монте Карло. Екипажът Браян Буфие и Ксавие Пансери с 207 Super 2000 на Peugeot Франция даде старт на новата спортна година на Марката. Peugeot Sport ще подкрепя своите филиали и клиенти, ангажирани в националните рали шампионати и в Intercontinental Rallye Challenge. Спортната секция на Peugeot ще запази популярните си промоционални формули за рали и писта, за да отговори на очакванията на своите любители и бъдещи шампиони.
Най-важната от целите на Peugeot Sport е официалната програма за издръжливост. След успехите миналия сезон, когато оглави класацията в новия шампионат Intercontinental Le Mans Cup, Peugeot Sport е решен да повтори триумфа си в коронния номер - 24 часа на Льо Ман на 11 и 12 юни. Календарът на 2011 включва 7 състезания, сред които Льо Ман – с двойно присъждане на точки. Тази година е очаквана и заради това, че поставя началото на нова епоха в състезанията от този тип с промяната на техническия регламент, която ще наложи и създаване на нов тип автомобили.
От 90X до 908
С 908 HDi FAP, Peugeot натрупа колекция от победи : титлата в Сериите Льо Ман през 2007, двойната победа в 24 часа през 2009 и първата титла в историята на ILMC 2010. : «Нарекохме новия автомобил 908, за да продължи да пише славната история, обяснява Ксавие Пежо, Директор Маркетинг и Комуникация Peugeot. Другата причина е, че колата отговаря напълно на новия имидж на Марката, а именно модернизма. Модернизъм, олицетворен от 408, който е в процес на лансиране в Латинска Америка, от 508, чиито първи екземпляри вече пътуват към концесиите ни, и новия 308, за който ще се говори тепърва. Модернизъм, който се изразява в лансирането на първия в света дизелов хибрид, 3008 HYbrid4. Peugeot винаги се е стремял да свърже спортната си дейност с реалността, така че да допринесе за развитието на цялата гама. Ето защо беше очевидно, че тази кола ще се казва 908 ».
След 905 и 908 HDi FAP, 908 е третия състезателен автомобил, разработен от Peugeot Sport за състезанията за издръжливост. Както и по-големите си братя, той ще се опита да се наложи в 24 часа на Льо Ман, за да подари на Марката четвърта победа, след 1992, 1993 и 2009. 908 отговаря на новия регламент, сдобивайки се с перка на акула. Той е затворен, с 4 еднакви колела и дизелов двигателV8 HDi FAP, 3,7 литра с 550 к.с. Вече пета поредна година, Peugeot Sport участва в състезанията за издръжливост с дизелов двигател с FAP (Филтър за твърди частици). С над 7 милиона HDi двигателя, продадени в света от 1998 досега, Марката Peugeot стана един от водещите производители на чисти дизелови двигатели. 908 използва същите технологии като серийните автомобили. Между специалистите на групата и тези на Peugeot Sport съществува отлично взаимодействие, за да се осигури приемственост между състезателното и серийното производство във всички области : разходи на гориво, екология и технически показатели.
Техническите решения в новия автомобил
Още през 2009, проучвателският отдел на Peugeot Sport започва да работи по новия автомобил с оглед новия технически регламент. Прилагането на опита и знанията, натрупани с 908 HDi FAP, е една от основните задачи. «Разбира се правилникът се промени много, но ние не тръгнахме от бял лист, казва Бруно Фамен, технически директор на Peugeot Sport. Опитът ни през последните 4 години ни послужи при взимането на решения и насоки, но в крайна сметка само няколко елемента, като например чистачките, са еднакви ! Една от големите трудности бе да се направи 100% нов автомобил, докато паралелно с това се използва друг. Особено труден бе и синтезът на колата. Трябваше да се определят правилни цели, да се осигури последователност между характеристиките на двигателя, аеродинамичните характеристики и центровете на тежестта. Ще разберем дали сме взели правилните решения по време на първите състезания ! »
Затворен автомобил : «След тестовете установихме, че няма съществена аеродинамична разлика между затворен и отворен автомобил. От друга страна, въпреки експлоатационните ограничения, затвореният автомобил е допълнителна гаранция за сигурността на пилота. И така, тръгнахме по този път».
Двигателя : « Заложихме на опита с V12. Избрахме V8 турбо дизел, чиито характеристики са близки до тези на V12. Ъгълът бе намален на 90° (100° при V12) заради баланса. 3,7 литровият V8 HDi FAP е с мощност 550 к.с. и бе качен на стенда за изпитания на 25 януари 2010. »
Четири еднакви колела : «Сегашните LMP (Прототипи Льо Ман) нямат достатъчно стабилно предно окачване. Единственият начин да осигурим на прототипа потенциал бе да увеличим контактната повърхност на гумите с пътя, което означава да увеличим размера на предните колела, до разрешените стойности. Направихме това в тясно сътрудничество с нашия партньор Michelin. »
Аеродинамика : «Предвид значителното намаляване на мощността според правилника 2011 (- 150 коня, приблизително), трябваше да преосмислим компромиса аеродинамично съпротивление/притискане, намалявайки значително притисканията, така че да запазим висока максимална скорост. »
Новият автомобил потегля за първи път на 27 юли 2010. «Поставихме си тази цел, съзнавайки, че не може да няма проблеми с изцяло нов автомобил. Наистина открихме такива и ще ги решаваме един след друг, километър след километър. Едно от положителните неща е, че пътното поведение на колата веднага отговори на очакванията ни. За да определим останалите силни страни, както и слабите, трябва да изчакаме състезанията и да се съизмерим с конкурентите. Но ние работим без да се притесняваме от съперниците си, съсредоточавайки се върху собствените си цели. До Льо Ман 2011, трябва да направим общо 12 изпитания на различни писти », завършва Бруно Фамен.
Пълен шампионат
През 2010, новият шампионат Intercontinental Le Mans Cup има само три състезания, но тази година, програмата му включва 7 изпитания : 2 в САЩ (Себринг и Малкия Льо Ман Роуд-Атланта), 3 в Европа (Спа-Франкоршан, Имола и Силвърстоун), 1 в Китай и, най-значимото, 24 часа на Льо Ман. «Очевидно е, че нашата цел е да запазим резултата, постигнат миналата година в ILMC, казва Оливие Кеснел, Директор на Peugeot Sport. Направихме голям шлем, като спечелихме всички титли в изданието 2010. Има обаче една, която искаме да спечелим най-много през 2011 и тя е Льо Ман. Това митично състезание вече е включено в шампионата, което според нас бе задължително, заради формата издръжливост. 24 часа на Льо Ман ще вдигне нивото на шампионата и ще направи още по-популярна тази дисциплина, в която конструктори като Peugeot имат възможност да представят своето ноу-хау, технологии и да ги подложат на тест в екстремални условия. Направихме по две регистрации в АСО за всички състезания с изключение на Спа-Франкоршан, където са три, защото това ще бъде генерална репетиция преди 24-те часа».
Изключителни пилоти
Програмата е по-натоварена, техническият регламент е нов, както и автомобилът, но пилотите остават същите. «След 24 часа на Льо Ман 2010, по време на срещата ни във Велизи, съобщих на пилотите, че продължаваме да разчитаме на тях и през 2011, казва Оливие Кеснел. Всички без изключение доказаха висок професионализъм и то независимо от обстоятелствата. Разполагаме с 9 изключителни пилота, безспорно едни от най-добрите в света. Ето защо, смятам, че трябва да бъдем последователни».
Екипажи в 24 часа на Льо Ман :
908 N°7 : Александер Вюрц / Антъни Дейвидсън / Марк Жене
908 N°8 : Франк Монтани / Никола Минасян / Стефан Саразен
908 N°9 : Себастиан Бурде / Педро Лами / Симон Пажно
Програма клиенти
207 Super 2000 : Знаменитият автомобил от програмата Super 2000, 207 S2000, претърпя някои промени по повод Рали Сан Ремо 2010, но остава истински еталон за рали автомобил. Скорошната победа в стогодишното Рали Монте Карло го доказа. Четири 207 S2000 бяха в топ 5 на това страховито състезание. Роденият през 2007 автомобил печели всяка година, както в национални така и в международни шампионати. Носителят на три титли в IRC (2007, 2008, 2009) ще се опита да вземе четвърта, с помощта на филиалите Peugeot Великобритания, Peugeot Белгия, Peugeot Португалия и Peugeot Франция, както и на многобройните си частни клиенти. Освен това, той ще защитава титлите си в националните шампионати на Италия и Полша и ще се бори за победа в Турция, Унгария и Словения.
Volant 207 : всички големи имена на френския рали спорт са участвали в Купата Peugeot rallye. Школа за пилоти и източник на емоции, и през 2011 Volant 207 ще продължи традицията с чудесни състезания на всякакви настилки и много награди и перспективи! В тазгодишната програма са включени 8 ралита (3 Земя и 5 Асфалт), всички в рамките на шампионата на Франция. С най-голям интерес се очаква Обиколката на Корсика!
Календар : 1-3 април : Кос (Земя) / 13-15 май : Корсика (Асфалт) / 3-5 юни : Лимузен (Асфалт) / 8-10 юли : Руерг (Асфалт) / 22-24 юли : Лангр (Земя) / 2-4 септември : Мон Блан (Асфалт) / 7-9 октомври : Кардабел (Земя) / 28-30 октомври : Севен (Асфалт)
Срещи Peugeot Sport : Популярни вече 30 години, те дължат репутацията си на неповторимото съотношение време за каране/цена/удоволствие, както и на приятелския дух. Всеки уик-енд събира близо 300 пилота и 200 коли. През 2011 ще се кара отново в 4 категории : 2 състезания « sprint » (Купе 207 THP и Spider Cup) и 2 «издръжливост» (щафета 206 и 207). Две от срещите" през 2011 ще се състоят извън територията на страната, по традиция, в Белгия, и за първи път в Монза, Италия, където ще бъде финалът.
Календар : 18-20 март : Ногаро / 6-8 май : Вал дьо Виен / 20-22 май : По (Купе 207 THP и THP Spider Cup) / 15-17 юли : Спа-Франкоршан / 9-11 септември : Льо Ман / 23-25 септември : Дижон / 20-22 октомври : Монца
****
Peugeot
Peugeot е единствената марка, която разработва цялостна гама продукти за мобилност, леки, товарни автомобили, скутери, велосипеди и много услуги. Марката присъства в 160 страни, с общо 10 000 центъра за контакт. През 2009 година, Peugeot продаде 1 842 000 автомобила и стана първата по продажби френска марка в света и 10та автомобилна марка. 50% от продадените автомобили Peugeot отделят по-малко от 140 г СО2/км. През 2010, когато ще чества своята 200а годишнина, Марката ще се представи с нов стил, нова идентичност и ще продължи развитието си на международните пазари. Бъдещето на Peugeot започва с лансирането на RCZ,
извънсериен автомобил, i0n, 100% електрически, 408 в Китай, три нови модела в Латинска Америка, както и системата за мобилни услуги Mu by Peugeot.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!