Френският гигант PSA Peugeot-Citroen представя революционната си и изключително достъпна технология HYbrid Air на автомобилния салон в Женева. На щанда на Citroen изненадата дойде под формата на новия C3 HYbrid Air, докато при Peugeot тя е вградена в 2008. И при двата автомобила предимствата й се изразяват в среден разход от 2,9 л/100 км и ниво на вредните емисии в рамките на 69 СО2 за км. „Новото решение е оптимално за сегашното състояние на хибридните технологии и е два пъти по-евтино от досегашната ни технология Hybrid4“, сподели специално за нашия екип Карим Мукадем, шеф на проекта във френския гигант. От друга страна Peugeot си е поставила за цел за сведе средното ниво на вредните емисии в автомобилите си до 116 г/км, а средният разход да бъде свален до под 2,0 л/100 км благодарение на новата технология до 2015 г., без това да бъде в ущърб на удоволствието от шофирането благодарение на HYbrid Air. За да се постигне това, технологията комбинира подобренията в двигателя с намаляването на масата. Технологията ще се прилага в автомобили от B и C сегментите. Тя комбинира 3-цилиндров двигател от ново поколение и въздух под налягане, резервоарът за който е монтиран под каросерията. Съответно резервоар с ниско налягане пък е разположен при задния мост на автомобила. Освен това има и хидравличен агрегат, който се състои от мотор и помпа, разположени под капака върху трансмисията. Новата технология е по-лесно осъшествима и дава по-малък разход на гориво в реални условия в градска среда. Когато автомобилът спира, натрупаната от това енергия се използва за нагнетяването на налягането и обратно, когато е необходима енергия при движение в задръстване например, същата тази енергия се използва за двигателя на автомобила. Три са режимите на автомобила с HYbrid Air - въздушен без вредни емисии, бензинов (участва само 1,2-литровият двигател с вътрешно горене) и комбиниран. При последния, бензиновият двигател и хидравличният мотор работят едновроменно, за да задвижат автомобила. Технологията Hybrid Air е проект, в който са работили над 200 души, а сред стратегическите доставчици на агрегати за него е и Bosch.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!