Преди седмица топ-мениджърът на алианса Рено-Нисан Карлос Госн представи новата концептуална разработка Renault CAPTUR, показваща новата посока в дизайна, която можем да очакваме през следващите години в моделите на известната френска марка. Интересен е намекът направен с името на колата - Captur /грабвам, хващам, вземам със сила, пленявам, спечелвам - англ./
Тук става дума за спортен автомобил от модерния сега на пазара тип кросовър /автомобил съчетаващ качествата на няколко различни по функционалност модела/, на базата на който ще бъде разработен и сериен модел. Колата е решена с обемни и преливащи се форми, продължение на това, което видяхме във футуристичната концепция DeZir, представена по време на международното изложение в Париж през миналата година. Това е първата кола с която се представя пред широката публика новият шеф-дизайнер на Renault Лорънс ван ден Акер и фактическият й световен дебют ще е на автосалона в Женева в началото на следващия месец.
Видео
Интересна особеност на Renault CAPTUR е неговият модулен твърд таван, окачен на карбонова конструкция. Трансформацията е особено ефектна и благодарение на специалното ергономично решение на интериора, интересната му цветова схема и използваните във вътрешността материали, уникалната конструкция на вратите и 22-цоловите джанти.
При необходимост, и благодарение на специалната конструкция на предните спортни седалки, в задната част на колата могат да бъдат освободени двете допълнителни, но пълноразмерни седалки, като по този начин колата се превръща във впечатляващ четириместен превозвач. В машината има четири места, а достъпът към втория ред седалки става през двете огромни врати, отварящи се нагоре.
Автомобилът е доста компактен – габаритите му са: дължина 4223 мм, ширина 1950 мм и височина 1586 мм. Купето на колата е изпълнено изцяло от карбон, при това покривът на автомобила може да се сваля, благодарение на което впечатляващият кросовър лесно се трансформира в кабриолет.
Заради използването на супер здравият, но много лек карбон, масата на колата е едва 1300 кг, а закръглените й форми осигуряват добро обтичане от насрещния въздух – коефициентът на аеродинамичното й съпротивление е 0,31.
Renault CAPTUR идва с 1.6 литров дизелов задвижващ агрегат с два турбокомпресора и мощност 160 конски сили. Максималният въртящ момент е 380 Нм, той е на разположение още от 1750/мин, задвижването е на предния мост.
Двигателят е комбиниран с роботизирана предавателна кутия със сдвоен съединител, съчетание гарантиращо изключително ниско ниво на вредни емисии - едва 99 грама СО2 на километър. По данни на Renault, до 100 км/ч Captur е способен да се ускори за 8 секунди, а максималната му скорост достига 210 км/ч.
В предавателната система е включен иновативен диференциал, наречен RX2. Ако някое от предните колела загуби сцепление с пътя при ниски скорости, този изцяло нов механично самоблокиращ диференциал прехвърля повечето или дори целият въртящ момент към това колело, което има сцепление с пътя.
Концептуалната разработка CAPTUR идва и с други новаторски системи за подобряване на безопасността, като системата за наблюдение Visio, в която е включена камера в горната част на предното табло, даваща допълнителна сигурност при маневриране в ограничени пространства.
От компанията Renault вече са пристъпили към тестове на първите прототипи на колата, която всъщност е развита върху модернизираната платформа на вече предлагащия се и у нас Nissan Juke.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!