Renault Clio RS – една невероятно добра “играчка”

Main August 3, 2007 | Auto-Press.net A- A+ 1415 views | no comments

Когато погледнете за първи път новото Clio RS (Renault Sport) ви обхваща усещане за нещо ново и различно. Причините за това, в първия момент не са много ясни- колата определено е Clio, следователно е компактна. Какво толкова кара космите на ръцете да настръхват?!

Както каза Румен Дунев- колата е много добра. На Румен може да му се вярва дори само поради една единствена причина- той се състезава в родния рали и пистов шампионат с предходното поколение на Clio. Добра е не само защото е Clio, но и защото при разработката й дейно участие е взел инженерният екип на Renault Sport Technologies. За първи път при автомобил от този клас се използват технологии от Формула 1. Най- очевадният пример за заимстването от болидите може да бъде открит в задната част на колата. Благодарение на уникалния заден дифузьор и отворите за въздух на предните калници на Clio Renault Sport притежава перфектна аеродинамика. Толкова добра, че няма нужда от заден спойлер.

Аеродинамичните характеристики на Clio RS са резултат от продължителна работа на голям екип от професионалисти. Играчката" притежава специална броня, в която е оформен аеродинамичен "сплитер, който намалява количеството на въздушния поток, който преминава под автомобила. Предните калници на Clio Renault Sport са прорязани с отвори за въздух. Предназначението им е да се намали турболентността и да се подобри аеродинамиката на колата. От друга страна отворите позволяват постъпването на повече въздух към двигателя както и по-лесното и бързо отвеждане на горещия въздух от под капака. Отворите в предните калници пропускат потока от въздух покрай автомобила, което допълнително съдейства за постигането на нисък коефициент на въздушно съпротивление.

Профилът на автомобила е по-нисък, калниците са по-широки като в предните са направени въздуховоди. Clio Renault Sport е оборудвано със седемнадесетцолови джанти и гуми с размер 215/45. Заедно с огромните дискове и спирачните апарати Brembo те гарантират сигурно и навременно спиране дори в екстремни ситуации.

Вътре
Вътрешността на колата е напълно адекватна на цялостната динамика на екстериора. Желанието моментално да завъртите ключа и да изпитате емоцията Clio RS се поражда спонтанно и напълно естествено при вида на алуминиевите педали. Воланът е покрит с перфорирана кожа с червени шевове, а при докосването му едва ли има някой, който да не усети комфортната и стабилния захват.

Контролните прибори предлагат максимална яснота и видимост благодарение на черния циферблат и белите деления по него. Оборотомерът е с индикация за превключване на предавките, а големината на обозначенията по скалата нараства с всяко придвижване на стрелката към червената зона, която започва чак при 7500 об/мин.

Clio RS разполага със специални спортни седалки, гарантиращ максимален комфорт на тялото. Както при всички модели, дело на Renault Sport Technologies така и при Clio Renault Sport логото "Renault Sport отново е на място си – циферблатите на приборите, праговете на вратите и предните седалки. Отвън логото "Renault Sport" може да бъде видяно отзад на автомобила и върху хромираните странични орнаменти.

Когато запалите двигателя на Renault Clio RS, последното нещо което очаквате да чуете е едно доста смирено мъркане. Дори при максималното развъртане на двулитровия бензинов двигател с атмосферно пълнене звукът не се променя драстично. Просто става по- плътен и мощен. Максималната му мощност е 197 к.с. При 7 250/мин, а максималният въртящ момент от 215 Нм се постига при 5 550/мин.

Clio Renault Sport се задвижва от революционна 6-степенна TL4 предавателна кутия. Това е първата механична трансмисия на Алианса, която има възможност да предава въртящ момент от 240 Нм. Тази прецизна трансмисия с къси предавки позволява желаното от шофьорите на спортни модификации бързо ускорение дори при ниски обороти на двигателя.

Renault Clio RS е в състояние да се ускори от 0 до 100 км/ч за 6.9 секунди и изминава километър от спряло положение 27.5 секунди. Максималната скорост на бегачката е 215 км/ч. Комбинацията от по- горните качества и средния разход на гориво от 8.4 литра на 100 километра превръща Renault Clio RS в една невероятно добра играчка".

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...