2 722 062 автомобила е продала Renault Group по света през миналата година, като е отчетено увеличение с 94 697 бройки спрямо 2010 г. и ръст +3,6%.
Реализацията извън Европа е нараснала с 19,2% и в момента е 43% от общата. В Стария свят Renault Group заема 8,6% пазарен дял, като тук влизат леките и лекотоварните автомобили. За колите от втория вид делът дори е по-голям – 15,6%, като тук Renault води пред останалите марки от четири години.
Renault положи основите на бъдещето с пускането на електрическата гама Z.E., включваща Fluence Z.E. и Kangoo Van Z.E., наскоро избран за „Международен ван на 2012 г.”. Общо 19 френски компании са заложили именно на този модел за обслужването си, като са сключени договори за общо 15 600 автомобила.
Най-силните пазари на „Режията“ са били Русия (+40%), Турция (+13%) и Латинска Америка (+10%). В Европа пазарът е бил стабилен (-0,5%). Пазари на растеж за марката са Холандия (+16%), Германия (+9%), Австрия (+9%), Белгия/Люксембург (+5%). Спад обаче е отчетен в Португалия (-30%), Испания (-17%), Италия (-10%), Великобритания (-2%), Франция (-1.3%) и др.
В размер на 1 549 376 единици са европейските продажби на марката, а отвъд континента те възлизат на 1 172 686 бройки.
Продажбите на марката Renault са били най-силни и именно на тях се дължат положителните тенденции. Те са се увеличили с 6,8% спрямо 2010 г. С общо 2 260 694 бройки на нея се падат 83% от продажбите на групата.
Лек спад има в продажбите на марката Dacia – 1,8%, а при Renault Samsung Motors намалението е в размер на 27% до 118 135 единици.
Рекорден е ръстът на марката Renault в Русия – 60% и реализация от 154 734 единици.
Бразилия вече е пазар номер две за групировката, там марката Renault има наистина рекордни продажби от 194 300 бройки и дял от 5,75. Не по-малък е успехът в Аржентина, където за първи път реализацията достигна до 106 000 бройки, ръст 29% и дял 13%.
С 28% са се увеличили продажбите в Мексико, къдоте френската марка е постигнала най-доброто си представяне от 2001 г. насам – 23 132 продажби.
Голям е растежът и в Китай – с 65% благодарение на успеха на Koleos.
В Индия миналата година дебютира този модел, както и Fluence, избран за „Седан на годината“ от местното издание на култовото списание Top Gear. През тази на местния пазар ще дебютират Pulse и Duster, факт, който показва, че наред с Русия и Бразилия, това е третият по значимост за компанията пазар.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!