Автомобилът Sequel на компанията General Motors прекоси щата Ню-Йорк, като доказа, че автомобилите задвижвани с т.н. "горивни клетки /fuel cells/" са вече готови за нормална ежедневна експлоатация. Пробегът с едно зареждане /осем килограма сгъстен при налягане от 700 атмосфери водород/ е бил с дължина 300 мили или 482,8 километра, което е практически равно на постижението с едно зареждане на резервоара на конвенционален автомобил с ДВГ.
Пробегът е част от рекламна кампания на GM, която наскоро потвърди, че ще предостави за изпитания на различни потребители в щата Ню-Йорк серия от стотина водородни автомобила Equinox Fuel Cell. Те имат подобен на този при Sequel силов агрегат, състоящ се от горивни елементи и електромотори, но е малко по-прост. Тук автономността е 320 км, защото резервоарът на Equinox побира само 4,2 килограма водород, но пък автомобилът е по-близо до серийно производство.
Sequel засега си остава концептуален автомобил, въпреки че актуалният му вариант, за разлика от първия, показан през 2005-а година е напърво пригоден за ежедневна експлоатация.
Интересна техническа подробност в колата е това, че всички команди се подават само по електронен път. Като казвам всички това означава, че дори дори елементи като окачването, колелата с интегрираните в тях двигатели, спирачките, кормилното управление и всичко останало се командва през връзките на електрониката и електроинсталацията.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!