Shayton Equilibrium – суперкола от ... Словения +видео

Main April 5, 2011 | Auto-Press.net A- A+ 2900 views | no comments

Оказва се, че суперавтомобилите вече не са поле за избрани, като Хорацио Пагани, Кристиян Кьонигсег или хората на Маранело. В доста големи и малки страни се създават групи и фирми, които предлагат собствени разработки на тема По, по, най-..." Сред тях се нареди и малката бивша югославска република Словения със суперколата Shayton Equilibrium.

В Словения е доста известна фирмата Provoco, занимаваща се с разработката и производството на всякакви луксозни дизайнерски изделия, започвайки от яхти и модни дрехи, и, вече, завършвайки със суперавтомобил. Името на словенската кола Shayton Equilibrium съвсем не е славянско - Shayton е дума от езика на североамериканските индианци от племето сиукси и се превежда като сокол".

Съдейки по характеристиките на машината, соколът"е в състояние да хвърли сериозно дуелната ръкавица във физиономиите, пардон, предниците, не само на моделите на Ferrari и Lamborghini, но и на Pagani и Koenigsegg. Словенците не само са направили много бърз автомобил, но и всъщност най-добрият, бърз и динамичен в Източна Европа.

Родители" на Shayton Equilibrium са двама словенски инженер-дизайнери – Андрей Станта и Доминик Цернелич. Именно те не само са проектирали колата, но са извършили и основната маса работа по разработката й. За окончателно завършване на колата е създадена и нова фирма – Shayton, която ще се занимае с окончателното довършване на автомобила, чрез използването на леки и здрави материали, основно карбон.

На първо място в новата кола прави сериозно впечатление инженерната проработка на целия проект. Веднага става ясно, че словенците са подходили към създаването на първия си суперавтомобил много сериозно и без преувеличение са създали спортен автомобил на световно ниво, безкомпромисен, бърз и ярък.

В основата на Shayton Equilibrium е положен здрав и лек карбоново-титанов монокок, към който са закрепени подрами от леки метални сплави. Последните са използвани още из цялата кола – окачването е от ковани алуминиеви елементи, джантите са комбинирани от карбон и титан, от титан са направени още и тръбите на изпускателната система. Картината се допълва от яки карбоново-керамични спирачки Brembo. Широкото използване на леките, здрави, но и скъпи материали е довело до изключително ниската маса на колата от само 1200 кг.

Един от най-важните компоненти на сериозен спортен автомобил е двигателят. Тук е използван средно разположен дванадесетцилиндров мотор с максимална мощност от 1084 к.с. и максимален въртящ момент от 930 Нм, агрегатиран с роботизирана подредена предавателна кутия. Тази комбинация позволява на автомобила да се ускорява от място до 100 км/ч за само 2,9 сек, до 200 за 8,5 сек, а максималната скорост достига 400 км/ч.

Shayton Equilibrium е обут в нископрофилни гуми Pirelli Zero с размери 255/35 ZR20 отпред и 365/30 ZR21 отзад. Салонът е тапициран с бяла кожа, има включвания от алкантара, алуминий и карбон.



Разбира се, този автомобил в никакъв случай не може да бъде наречен масов – годишното му производство е планирано в рамките на 20 коли, всяка от които на цена един милион евро, което изправя на пазара, поне ценово, колата срещу най-новия подел на Pagani - Huayra. Италианската кола е с почти същите показатели и цена. Разликата е че Pagani вече има, макар и недълга, но вече достатъчно известна история, докато за Shayton Equilibrium се знае много малко, не само в Европа, но и дори в родната му Словения.

Това поставя под сериозен въпрос успеха на амбициозните словенци, въпреки, че малката страна, като че ли успяваше да бъде най-добрата за живеене, както при социализма, така и при условията на свободното предприемачество, а и има сериозен опит в производството на автомобили, макар и от доста по-ниски ценови категории.

Сериозна роля за успеха или провала на словенския автомобилен проект ще има настройката на купувачите на подобни автомобили, които търсят не само уникалност, супер-характеристики, но и харизматичност, която засега отсъства при Shayton Equilibrium.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...