Shell обяви ново масло даващо 6.5% горивна икономия

Main January 27, 2011 | Auto-Press.net A- A+ 5079 views | no comments

Плод на сътрудничеството между развойните екипи на Shell и Gordon Murray Design (GMD) доведе до създаването на концептуално моторно масло, което може да осигури 6.5% подобрение на горивната икономичност на автомобила. Shell обяви, че това е сериозен пробив в развитието на моторните масла и е със стъпало нагоре в технологията и развитието на маслата, след като обикновено подобни програми досега не са превишавали подобрение от 2.5%.

Инженерите на Shell са използвали като тестови автомобил разработката на GMD за малък градски автомобил T.25 и са успели да формулират моторно масло 0W-10 с изключително нисък вискозитет" което преобръща представите ни за развойна дейност в посока на повишената ефективност" - съобщават от Shell.

Сътрудничеството между развойните екипи на Shell и GMD е станало и с използването на математическо моделиране за определянето на оптималното масло според дизайна на мотора на T.25, което е помогнало да се достигне максимално възможното ниско вътрешно триене в мотора.

Селда Гунсел, вице-президент по маслата и продуктовата технология B2B в Shell Lubricants, споделя: "Създаването на нисковискозно масло за подобряване на горивната ефективност, всъщност е относително просто, предизвикателствата идват когато трябва да балансирате вискозитета с предпазните качества важни за живота на двигателя и с периодите за смяна на маслото. На пазара има доста продукти, които имат добри постижения в посока на този баланс, като Shell Helix Ultra, но те са развити съобразно параметрите на сегашните изисквания на автопроизводителите. Дошло е времето да потърсим смазочна технология, която отива далеч зад сегашните изисквания, за да повишим ефективността на бъдещите автомобили.

Независимо, че е в концептуален стадий, новият продукт е сериозно постижение в смазочната технология и това, което научихме с него, много скоро ще бъде използвано в продуктите ни. Естествено, моторните масла са само част от историята около повишаване горивната икономичност, но като се има предвид обществения натиск и инициативите на автопроизводителите за намаляване емисиите на CO2, приносът към това на маслата може да бъде много съществен. Защото намаленото вътрешно триене в мотора води до по-ниска консумация на гориво и оттам на по-ниски емисии на CO2.

Резултатът от 6.5% подобрение на горивната икономичност е още по-забележителен, защото е измерен при тестване на колата в условия на градски цикъл на движение. Тестът при комбиниран цикъл е показал резултат от 4.6% подобрение на икономичността, като за сравнение е било използвано най-широко използваното в Европа от автомобилистите масло 10W-30.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...