Идеята за достъпен, спокойно можем да го наречем народен автомобил, не е от вчера и днес. С това име Volkswagen десетилетия предлагаше своя бръмбаровиден бестселър. Подобни предложения имаше и от френска и италианска страна. С годините, обаче, предложенията на европейските производители постепенно поскъпваха, за да дойде моментът, когато Луи Швайцер от Renault възроди отново идеята за достъпен, вече наричан на съвременен език, бюджетен автомобил, с лансирането на Dacia Logan.
Естествено, и Renault предложи по-достъпен ценово модел, наречен Symbol, който всъщност беше моделът Clio с багажник. Той се произвеждаше от 2000 година в завода на Oяк-Рено в Турция и досега са направени над 600 000 коли, 80% от продажбите на които се падаха на Турция, Русия, Румъния и Алжир.
На Московския автосалон премина световната премиера на новото поколение на бюджетния седан Renault Symbol. Автомобилът вече се прави в Турция, и ще влезе скоро в продажба в страните от Централна и Източна Европа.
Вариантът седан на Symbol още преди осем години се водеше за самостоятелен" модел, но новият е наистина отделен и оригинален, защото с изключение на емблемата, новата кола по нищо не прилича на актуалния днес хечбек модел на Renault Clio. Дори фаровете, да не говорим за предницата и стъклата нямат и намек за връзка с Clio.
Интересен факт е че за разработката на колата в която са участвали френски, румънски и турски специалисти, от Renault не са похарчени много пари. Сумата за развойна дейност от 100 милиона долара е изключително скромна по мерките на съвременната автомобилна индустрия.
Новият модел е базиран на платформата на стария, но е доработена силовата структура на купето, а като опция сега се предлагат и странични въздушни възглавници. Новият Symbol е дълъг 4.26 метра и е висок 1.43 метра. В тези габарити е събран класически и изключително хармоничен дизайн, подсилен сериозно от доминиращата предница.
Колата ще се предлага с избор между икономични и екологични бензинови и дизелови двигатели, окачването е заимствано от това на Clio II. Renault Symbol ще се задвижва от богата гама бензинови и дизелови агрегати с мощност между 75 и 98 к.с. Големи надежди се възлагат на модерния бензинов агрегат с работен обем 1.2 л и мощност 75 к.с., чиито добри динамични възможности са подкрепени с комбиниран разход от 5.9 л/100 км и 140 г/км СО2 в емисиите на отработилите газове. Но фаворит се очаква да бъде пъргавият и икономичен дизел 1.5 dCi с мощност 85 к.с. С него новият Renault Symbol има символичен комбиниран разход - 4.3 л/100 км и само 116 г/км СО2.
Същите като на стария модел са и предавателните кутии – петстепенна механична или четиристепенна автоматична /екстра/. Основните изменения в колата са насочени към повишаване на комфорта, което се постига с подобрени материали, по-качествена шумо и виброизолация.
Джантите са 15-цолови, обемът на багажника е 506 литра. Предните спирачки са 259-милиметрови, дискови, а задните са барабанни. Комплектацията "Autentique" включва бордови компютър за безопасност, ел. стъкла и регулиране на волана на височина. Комплектът "Expression" включва ABS, въздушни възглавници, mp3-плейър, подгряване на задното стъкло и огледалата за задно виждане, регулиране на седалката на шофьора и фарове за мъгла.
Максималната скорост на колата е 186 км/ч. Разходът на гориво в градски условия е 9,9 литра, при извънградски - 5,4 литра. Обемът на резервоара е 50 литра.
Друг много интересен въпрос е за вътрешната конкуренция във френския алианс, където има вече три модела от търговския клас B – Renault Symbol и дачиите Logan и Sandero? Появата на бюджетните дачии очевидно повлия на продажбите на предишния Symbol, което беше и една от причините за подмяната му с нов модел. Сега французите смятат, че новият Symbol ще заеме ценово място между моделите на Dacia и новото Renault Megane.
В сравнение с предшественика си Symbol ще поскъпне с осем до десет процента. Предполагаме, че базовият вариант с хидро усилвател на волана, преден електропакет и една въздушна възглавница ще струва толкова, колкото Dacia Logan, но в най-скъпия вариант. Symbol с климатик, фарове за мъгла и заден електропакет, външни огледала с електропривод и подгряване, АБС, с две въздушни възглавници ще отиде нагоре с още пет-шест процента, а топ-оборудван Symbol с алуминиеви джанти, автоматичен климатик и странични възглавници ще поскъпне с около 20% до цена малко по-ниска от тази на базовия вариант на Renault Megane.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!