Symbol – новият достъпен от Renault

Main September 29, 2008 | Auto-Press.net A- A+ 1710 views | no comments

Идеята за достъпен, спокойно можем да го наречем народен автомобил, не е от вчера и днес. С това име Volkswagen десетилетия предлагаше своя бръмбаровиден бестселър. Подобни предложения имаше и от френска и италианска страна. С годините, обаче, предложенията на европейските производители постепенно поскъпваха, за да дойде моментът, когато Луи Швайцер от Renault възроди отново идеята за достъпен, вече наричан на съвременен език, бюджетен автомобил, с лансирането на Dacia Logan.

Естествено, и Renault предложи по-достъпен ценово модел, наречен Symbol, който всъщност беше моделът Clio с багажник. Той се произвеждаше от 2000 година в завода на Oяк-Рено в Турция и досега са направени над 600 000 коли, 80% от продажбите на които се падаха на Турция, Русия, Румъния и Алжир.

На Московския автосалон премина световната премиера на новото поколение на бюджетния седан Renault Symbol. Автомобилът вече се прави в Турция, и ще влезе скоро в продажба в страните от Централна и Източна Европа.
Вариантът седан на Symbol още преди осем години се водеше за самостоятелен" модел, но новият е наистина отделен и оригинален, защото с изключение на емблемата, новата кола по нищо не прилича на актуалния днес хечбек модел на Renault Clio. Дори фаровете, да не говорим за предницата и стъклата нямат и намек за връзка с Clio.

Интересен факт е че за разработката на колата в която са участвали френски, румънски и турски специалисти, от Renault не са похарчени много пари. Сумата за развойна дейност от 100 милиона долара е изключително скромна по мерките на съвременната автомобилна индустрия.

Новият модел е базиран на платформата на стария, но е доработена силовата структура на купето, а като опция сега се предлагат и странични въздушни възглавници. Новият Symbol е дълъг 4.26 метра и е висок 1.43 метра. В тези габарити е събран класически и изключително хармоничен дизайн, подсилен сериозно от доминиращата предница.

Колата ще се предлага с избор между икономични и екологични бензинови и дизелови двигатели, окачването е заимствано от това на Clio II. Renault Symbol ще се задвижва от богата гама бензинови и дизелови агрегати с мощност между 75 и 98 к.с. Големи надежди се възлагат на модерния бензинов агрегат с работен обем 1.2 л и мощност 75 к.с., чиито добри динамични възможности са подкрепени с комбиниран разход от 5.9 л/100 км и 140 г/км СО2 в емисиите на отработилите газове. Но фаворит се очаква да бъде пъргавият и икономичен дизел 1.5 dCi с мощност 85 к.с. С него новият Renault Symbol има символичен комбиниран разход - 4.3 л/100 км и само 116 г/км СО2.
Същите като на стария модел са и предавателните кутии – петстепенна механична или четиристепенна автоматична /екстра/. Основните изменения в колата са насочени към повишаване на комфорта, което се постига с подобрени материали, по-качествена шумо и виброизолация.

Джантите са 15-цолови, обемът на багажника е 506 литра. Предните спирачки са 259-милиметрови, дискови, а задните са барабанни. Комплектацията "Autentique" включва бордови компютър за безопасност, ел. стъкла и регулиране на волана на височина. Комплектът "Expression" включва ABS, въздушни възглавници, mp3-плейър, подгряване на задното стъкло и огледалата за задно виждане, регулиране на седалката на шофьора и фарове за мъгла.

Максималната скорост на колата е 186 км/ч. Разходът на гориво в градски условия е 9,9 литра, при извънградски - 5,4 литра. Обемът на резервоара е 50 литра.

Друг много интересен въпрос е за вътрешната конкуренция във френския алианс, където има вече три модела от търговския клас B – Renault Symbol и дачиите Logan и Sandero? Появата на бюджетните дачии очевидно повлия на продажбите на предишния Symbol, което беше и една от причините за подмяната му с нов модел. Сега французите смятат, че новият Symbol ще заеме ценово място между моделите на Dacia и новото Renault Megane.

В сравнение с предшественика си Symbol ще поскъпне с осем до десет процента. Предполагаме, че базовият вариант с хидро усилвател на волана, преден електропакет и една въздушна възглавница ще струва толкова, колкото Dacia Logan, но в най-скъпия вариант. Symbol с климатик, фарове за мъгла и заден електропакет, външни огледала с електропривод и подгряване, АБС, с две въздушни възглавници ще отиде нагоре с още пет-шест процента, а топ-оборудван Symbol с алуминиеви джанти, автоматичен климатик и странични възглавници ще поскъпне с около 20% до цена малко по-ниска от тази на базовия вариант на Renault Megane.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...