След като миналата година състезателен автомобил Lexus GS450h завърши на четвърто място в класа си и на 17-о в генералното класиране в 24-часовото пистово състезание на Токачи, Япония, екипът се завърна с доста по-висока цел в тазгодишното състезание, въоръжен с последното развитие на автомобила си Denso SARD Supra HV-R.
Това е бивш автомобил от състезателната група GT, модифициран за да работи с хибриден двигател. Задвижването е поверено на 4,5-литров V8 ДВГ с максимална мощност 480 к.с., комбиниран със електромотор с мощност 170 кВт. Този двигател прехвърля още по 10 кВт към всяко от предните колела и по 75 кВт към задните на колата.
Използвайки постигната висока максимална мощност и технологичното си предимство Supra всъщност се състезаваше на пистата само със себе си и евентуалните технически неизправности. От последните не дойде нищо и хибридната Toyota водеше в състезанието от самото му начало до карирания флаг без никакъв проблем.
С тази победа Toyota стана първият автомобилен производител в историята на автоспорта спечелил автомобилно пистово състезание с хибриден автомобил, доказвайки за пореден път водещата роля на марката в използването на тази напредничава технология.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!