Toyota се връща в B-MPV сегмента на пазара в Европа с новия си модел Verso-S. Колата е вече известна в Япония под името Ractis и е първата нова кола от десет години насам за марката в сегмента, който тя самата измисли тогава с модела си Yaris Verso. С дължината си от малко под четирите метра Verso-S е най-малката и лека кола в класа, заради 45%-е процента участие в купето на леки, високоякостни стомани.
Друга интересна посока в борбата за намаляване масата на колата е използването на алуминий в електросистемата, което спестява 30% тегло спрямо същата система с използване на мед. Маса е спечелена и при седалките, както и при закрепването на стъкления покрив при по-оборудваните варианти на колата.
Маркетолозите на марката смятат, че стъпката е навременна - продажбите на Стария континент в сегмента са скочили тройно от 2002-а насам, след като конкуренцията приложи даунсайзинг на някои от моделите си от C-сегмент, което осигури вътрешно пространство и модулност почти равна на колите от по-горния сегмент на пазара.
Новата кола идва с два мотора - 1,4 л дизел и бензинов, 1.3-литров, VVT-i с емисии от 127г/км СО2 със стандартната шестстепенна кутия и 120г/км за опционната вариоматик - първата по рода си предлагана за автомобил от този пазарен клас.
Стандартният за варианта T Spirit стъклен покрив е най-големият в класа - тръгва веднага след А-колоните и завършва зад главите на задните пътници. Той може да бъде закрит с помощта на електрически задвижвана щора.
Toyota Motor Europe очаква реализацията на около 25 000 броя в Европа през тази година и 30 000 през 2012-а, първата пълна година на продажба на модела, като от компанията смятат, че дизеловият вариант ще поеме около 75% от продажбите.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!