Toyota разбули две доста интересни концепции на щанда си в Женева.
FT-Bh е от категория „перо“ по отношение на масата си (786 кг) и със супераеродинамична линия, вдъхновена от вятъра. Размерите съответно са 3,985 м дължина, 1,69 м широчина и 1,40 м височина. Коефициентът на аеродинамично съпротивление е едва 0,235.
Задвижването е на 100 % хибридно и съчетава eлектричеството с 2-цилиндров 1,0-литров бензинов двигател, който уж бил учудващо тих, и с 40 кг по-лек, отколкото при Prius III.
Целите са разход от 2,1 л/100 км и 49 г/км СО2. Центърът на тежестта е понижен (541 мм) и максималният рандеман на мотора подобрява реактивността и маневреността на автомобила.
Дизайнът е повече от футуристичен и донякъде напомня на рибешка глава, но изкуството иска жертви. Твърде вероятно е да видим заемки от тази стилистична студия в следващите генерации на Prius.
На фирмения щанд своя дебют направи и друга гостенка от бъдещето в лицето на прототипа Toyota diji, способна да общува с другите автомобили чрез панелите на каросерията си, които играят ролята на дисплеи за различни съобщения. Разбира се, автомобилът е способен да сваля и приложения. Ролята на дисплей играе и интериорът. На шофьора въобще не му се налага да сяда зад волана, за да оперира с Toyota diji, тъй като голяма част от функциите и управлението може да става чрез смартфона или каквото и да било друго комуникационно мобилно устройство. Това далеч не е всичко, тъй като diji може да се свързва не само с останалите коли и инфраструктурата, за да избегне потенциални катастрофи, но и да общува с автомобила на приятеля ви, ако минава покрай вас.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!