На тазгодишното изложение във Франкфурт Toyota ще покаже как е възможно да преодолеем търговските пречки за лансирането на сериен автомобил с горивни клетки, конкурентен на моделите с двигател с вътрешно горене, и колко близко е до целта компанията. Японският производител приложи успешната си технология за хибридно синергийно задвижване, системата, използвана при Prius и други пълни хибриди, в разработката FCHV, при която бензиновият силов агрегат е заменен с такъв с горивни клетки, а конвенционалният резервоар – с такъв за водород под високо налягане. Тя си служи със същите електрически части като пълното хибридно задвижване, както и с 21- киловатова батерия за акумулиране на енергия с помощта на регенериране на спирачното усилие.
През 2011 г. на салона в Токио Toyota показа първото издание на концепцията FCV-R. Компанията продължава с въвеждането на седана FCHV в Япония, САЩ и Европа от 2015 г. Разработването на производствения модел е фокусирано върху значително намаление на цените, издръжливостта и подобрението на емисиите на CO2.
Концепцията FCV-R е дълга 4745 мм, с 35 мм повече от Avensis, и висока 1790 мм. При фирмените тестове тя постигна макс. автономност от около 675 км без каквито и да било вредни емисии, а от ауспуха й се отделяха само водни пари.
Toyota успя да направи автомобила по-практичен, като намали размерите на пакета от горивни клетки със силов дебит 3,0 квт/л. Това позволява да се намали и броят на резервоарите до два, вместо първоначалните четири. Всичко това е разположено под пода на автомобила, като така не се отнема от пространството за багаж или за пътници.
Toyota очаква серийните автомобили FCHV да излязат на пазара през 2020 г. и се надява да продава десетки хиляди бройки годишно.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!