На 21 декември TOYOTA представи в Япония новия си автомобил Blade /ножче, острие англ./, като основната роля по представянето на колата беше предоставена на президента на компанията Ватанабе Кацуаки. Всъщност това е новата японска версия на модела Corolla, представянето на която беше забавенo с година заради това, че босовете на Toyotaне останаха доволни от сравнението й с новата Honda Civic и наложиха пълна преработка на колата, както външно, така и като динамика и постижения, за да бъде равностойна на "острието" в гамата на Honda.
Колата е направена върху същата платформа, като вече известния в Европа Auris, като ходовата част е с усъвършенстван вариант на тази на Auris. От него Blade се отличава по различния дизайн на предната част и новата задна броня. Фаровете са придобили по-оригинална форма, а по купето са се появили и аеродинамични допълнения, подчертаващи спортния характер на автомобила. Отпред е използвано независимото окачване МакФерсън на Auris, но преминало спoртно настройване и с добавен стабилизатор за напречна устойчивост. Отзад окачването е двураменно с винтова пружина последна разработка. Спирчаките са дискови и на четиририте колела, а автомобилът ще се предлага както във вариант с предно задвижване, така и със задвижване на четирите колела.
Тoyota Blade ще се предлага в Япония с редови четирицилиндров двигател с ходов обем 2,4 л /2AZ-FE/, чиято максимална мощност достига 167 к.с. /123 кВт/, а максималният въртящ момент 22.8 кгсм /224 Нм/. От Тоyota споменават, че в по-нататъшен етап мощността на двигателя може да достигне дори 280 к.с. с помощта на специален тунинг-пакет или пък в тунинг-вариант, който ще позволи да се добавят към мощността на мотора още 100-150 "кончета". Двигателят се куплира с трансмисията SUPER CVT-i, която автоматично работи в широкия диапазон на предавателни числа от 2.396 до 0.428. Това е вариаторна безстепенна автоматична скоростна кутия, която дава възможност и за ръчно управление със седем фиксирани степени /скорости/.
Автомобилът е снабден с такива напредничави системи за безопасност като системата за пътна устойчивост / Vehicle Stability Control/, тракшън контрол, има пълен комплект предпазни въздушни възглавници, радар за паркиране и много други.
Цената на колата в Япония стана известна с представянето й - 2 247 000 – 2 772 000 иени / $19 000 -$23 400/.
По всяка вероятност концептуалното двуврато купе FT-HS Hybrid Sports, чийто дебют е на автосалона в Детройт през януари, ще ни покаже, как ще изглежда бъдещата Тоyota Supra. По данни на фирмата колата е с мощност 400 к.с. и се ускорява от 0 до 100 км/ч за четири секунди. За това основният виновник е 3,5-литровият V6 двигател, куплиран с електродвигател, подобно на системата използвана в модела Lexus GS 450h. По оценка на специалистите приблизителната цена на автомобила, ако бъде пуснат на пазара, би трябвало да бъде от порядъка на $30-40 хиляди.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!