Тази година Volkswagen Group ще въведе т.нар. „модуларна напречна матрица“ (Modular Transverse Matrix), за която немското съкращение е MQB за марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat. Тя стандартизира в много отношения автомобилните параметри и компоненти от различни марки и класове. Същевременно предлага достъп до нови технологии. MQB разширява матрицата от сегмента A0 до B (според българския стандарт на ААП – от А до D). Примерно за марката Volkswagen това покрива Polo, Beetle, Golf, Scirocco, Jetta, Tiguan, Touran, Sharan, Passat и Volkswagen CC. В бъдеще всички нови модели теоретично могат да бъдат произвеждани на една и съща поточна линия независимо от различната им колесна база и др. Ще е възможно да се произвеждат едновременно коли и от различни марки. Първият нов автомобил, излязъл от тази поточна линия, ще бъде наследникът на Audi A3 и седмото поколение на Golf.
Една от обещаващите характеристики на матрицата е идентичната позиция на монтиране за всички двигатели. Две вградени в MQB системи е стратегията, която играе ключова рола тук. Едната е модуларна система за бензинови двигатели (MOB) от новата серия EA211 (60 к.с. до 150 к.с.). Тази гама включва първия в света 4-цилиндров двигател с изключване на цилиндрите. За дизеловите модели е въведена друга модуларна система (MDB), като тя е предвидена за новите силови агрегати с означение EA288 (мотори с мощност от 90 к.с. до 190 к.с.).
MQB също позволява идентична позиция на монтаж за останалите за алтернативните автомобили като тези с природен газ и хибриди, та дори и електрическите. На тази матрица ще се прави и Golf Blue-e-Motion.
Нововъдение ще позволи на Volkswagen Group да произвежда както масови, така и нишови модели на една и съща платформи, като ще понижи разходите в дългосрочен план.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!