Настоящото поколение на Volkswagen Golf GTI дебютира по време на автомобилното изложение в Париж още през 2008 година. По повод на немския спортен хечбек може да се каже, че е изключително приятен и вълнуващ за каране. На моменти може да е бавен, на моменти може да изненадва с динамиката си – в такова отношение малко напомня на Mini Cooper. Е, може и да не е толкова сладък, да е доста по-практичен и като цяло доста елементи от дизайна му да са само загатнати, вместо да бъдат набивани на очи – напълно в контраст на Mini.
Накъде бием с това? Чe Volkswagen Golf GTI може да се окаже най-ефективният спортен хечбек в този клас. Да, има модели като Mazdaspeed3, Mini Cooper Clubman S и Subaru WRX, но като че ли германецът се представя най-добре. Всъщност тук не е редно да има почти – Golf GTI връща среден разход на гориво от 7.35 л/100 км, докато конкурентите му остават далеч назад.
Какво можем да кажем за самия модел? Ентусиастите, които се надяват на значително нарастване в мощността спрямо предходното поколение, може да останат разочаровани, тъй като от Волфсбург просто са решили да оптимизират механичната част от настоящия GTI. Мощността на 2-литровия двигател с турбо и директен инжекцион е скочила с 10 к.с. на 207 к.с. Максималният въртящ момент пък вече е на разположение при по-ниски обороти – притежавате 280 Нм още при 1800 об/мин. Това е резултат от новата всмукателна система, която е спомогнала и за редуцирането на емисиите на СО2 с 10 г/км. Така този показател сега е 178 г/км. Ускорението до 100 км/ч отнема същото време като при настоящото поколение – 7.2 секунди. Максималната скорост е нараснала с 3 км/ч на 239 км/ч.
Четирицилиндровият двигател е комбиниран стандартно с шестстепенна ръчна трансмисия. Опция е обаче шестстепенна DSG трансмисия с два съединителя. Нови допълнение към шестото поколение на GTI е диференциалът с ограничено приплъзване, наречен от VW – XDS. В модела е интегрирана и системата Adaptive Chassis Control, която е ползвана и от новия VW Scirocco.
Въпреки че шестата генерация на Golf притежава относително ограничен и еволюционен дизайн, то новият GTI видимо представлява по-смела стъпка. В дизайна на предницата правят впечатление двете хоризонтални червени ивици върху предната решетка, които свързват ксеноновите предни светлини. Предната броня също е различна – с тънки фарове за мъгла, монтирани в самите крайща на предницата, с които да се подчертае широчината на автомобила. Освен това има и нови странични прагове и 18-инчови колела (в сходен стил с тези при настоящия модел), които допринасят за красивия профил. Що се отнася до задницата, тя може би е една от най-красивите в класа – с нов стабилен заден спойлер, задна броня с вграден дифузьор, както и два ауспуха. Всичко това допринася новият GTI лесно да бъде различен от стандартния Golf.
Отвътре доминира карираният мотив, като той може да бъде забелязан по седалките. Отзад седалките изглежда да побират двама души, но в интерес на истината има предпазен колан и за средната секция. Отпред прави впечатление елегантният спортен волан с плоско дъно, както и уникалният скоростен лост. Това обаче изглежда да са единствените индикации, че се возите в по-спортен Golf.
Е, цената не е много ниска със своите 50 000 лв (съответно за тривратия модел с ръчна трансмисия и 17-цолови джанти), но пък срещу нея ще получи едновременно практичност, спортен дух и ефективност . . . , все едно сте си купили три коли.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!