Автосалон Женева 2011: Новото Peugeot 308

Main February 7, 2011 | Auto-Press.net A- A+ 5985 views | no comments

Източник: www.peugeot.bg

Ефективни технологии и елегантен стил


Peugeot 308 е с нов дизайн, новаторската микро-хибридна технология e-HDi, оптимизиран разход и емисии от 98 g/km CO2

Стилът на Peugeot 308 вече отговаря на новите естетични кодове на Марката. Външният му вид е в унисон с механиката. Трите силуета (Хечбек, СС и SW) се отличават с по-технологична" елегантност, изразена чрез светодиодите и светлинния водач на предните светлини. 308 продължава да излъчва динамика и емоция, особено когато е с новите ксенонови фарове с маска в цвят титан или когато се преобрази в изключителния GTi.

Освен стремежа да остане лидер в областта на пътното поведение и удоволствието от управлението, Peugeot 308 си поставя целта да се превърне в еталон за екологичност. И така, след 508, и новият 308 лансира революционната микро-хибридна технология e-HDi, системата STOP & START последно поколение, с двигателя 1.6 л HDi FAP 112 к.с. Euro 5. С този двигател от средното ниво на гамата, Peugeot предлага, за първи път, избор между механична пилотирана и механична скоростна кутия, за максимално удобство на управлението.

Допълвайки микро-хибридната технология, още много фактори, които влияят върху нивото на емисиите CO2, са оптимизирани :
Маса намалена средно с по 25 кг на автомобил
Лансиране на гуми 16 ‘’ с Ултра Ниско Съпротивление при търкаляне
Oптимизиране на двигателите последно поколение (VTi, THP, HDi Euro 5)
Cx равен на 0,28 за версиите с нисък разход на гориво – Рекорд в сегмента
Разходът на гориво става еталон :
98 г/км CO2* за 308 хечбек 1.6 l e-HDi FAP 112 к.с. МПСК6 – Рекорд в сегмента (в процес на хомологация, на разположение през лятото на 2011 – 104 г/км CO2 при лансирането)

Гамата двигатели, включваща 4 бензинови с мощност от 98 до 200 к.с. на изключителната версия GTi, и 4 дизелови - от 92 до 163 к.с., е оптимизирана, за да бъде още по-пълна и ефикасна от гледна точка на екологията. Версията от средно ниво, 308 хечбек 1.6 л HDi FAP 92 к.с. с механична ск. кутия е позиционирана отлично, с емисии от едва 110 г/км CO2.

Размерите и качеството на оборудването на новия 308 остават непроменени за всички силуети и гарантират простор и комфорт в купето. Същото се отнася и за сигурността, която е все така на най-високо ниво.

Новият 308 ще бъде представен за първи път пред публика на автосалона Женева 2011, а продажбите му в Европа ще започнат през април. Мисията му е да продължи успешната кариера на семейството 308, което има вече близо 900 000 продажби от лансирането си през септември 2007 досега.

СТИЛ

Елегантни линии, съчетани с изключителна технологичност

Дизайнът на новия 308 прилага майсторски новите естетични кодове на Марката Peugeot. Размерите са запазени, но новите линии внушават максимално атлетизма на колата, а предната част представя нова интерпретация на издадената на повърхността радиаторна решетка. Увеличението на гладките повърхности показва желание да се придаде елегантност и лукс на силуета. Ето защо, средната защитна лайстна, която може да бъде с черен лак, е станала по-тънка, както и решетката за приток на въздух.

Елементите на стила подчертават естествената елегантност, която излъчва новият 308: матираният хром върху решетката, както и хоризонталните лайстни, черни или хромирани, според силуета (хечбек, CC или SW).

Долната част на предната броня, която придава по-голяма широчина на автомобила и го залепя" на пътя, включва нови двойнооптични светлини (дневни и габарити) с форма на бумеранг, изпълнени според версията. Малкият им размер позволява да се интегрират хармонично, като се монтират над светлините за мъгла. Съставени от светодиоди с променлив интезитет и светлинен водач, те гарантират изключителна видимост през деня и през нощта и подчертават високотехнологичния характер на 308.

Носът" на предния капак във форма на V е един от основните елементи на стила 308. Дизайнът му е в тон с новата механика на автомобила, и той представлява връзката с радиаторната решетка, както повеляват новият стил Peugeot. Емблемата на Марката, изработена от два вида материал, стои гордо на върха на капака, на нов фон от черен лак с хромиран V-образен кант.
Обтекаемата и толкова характерна линия на носа е по-изпъкнала над тесните фарове с гладко стъкло, зад което трите функции придават още повече решителност и красота на погледа на 308. А когато е оборудван с ксенонови светлини с маска в цвят титан, той става още по-дълбок и изразителен.

Динамиката на предната част се запазва и в профил. Линията, която започва при предните подкалници, разделя каросерията на две части, продължава върху задните светлини и завършва при задната броня.
Обтекаемостта е увеличена от страничната остъклена площ, следвайки друга линия, която се спуска надолу, както и от панорамното задно стъкло, което захапва" задните странични панели.
Накрая, за да придаде стабилност на силуета на 308, една долна линия започва на нивото на предната броня и стига до задната. Колата изглежда залепена за пътя, готова да използва максимално динамиката на двигателя си. Новите алуминиеви джанти с размер 16 или 17 цола, с диамантен ефект, или 18 цола в сиво Storm, за версията GTi, допълват внушението за движение.
Това усещане се поддържа от стила на задната част.

В хечбека, широката броня внушава сила и качество. Дифузорът и двете ауспухови тръби, които могат да бъдат и хромирани, му придават истински спортен вид.
Новият Лъв стои в средата на задната врата, а хромираната лайстна подчертава хоризонталната линия и новото равновесие на задната част на 308.

В SW, формите на внушителната броня и задните светлини имат за цел да увеличат широчината на отвора на багажника. Ниският праг на товарното отделение, който също е резултат от този дизайн, предполага много лесно товарене и голям товарен обем. Хоризонталната линия на каросерията, която пресича задния капак придава повече широчина на автомобила. Това впечатление е подсилено от декора на регистрационния номер в цвета на автомобила, над който гордо бди новият Лъв на Марката.

Дизайнът на задната част на 308 CC също внушава широчина. Много детайли подсилват този ефект : извивката под спойлера, хромираният кант на регистрационния номер или въздушният дифузор в долната част. Яркочервените LED светлини тип завеса, завиват към калниците и представляват истински отличителен знак на автомобила.


Динамичен и стойностен интериор

Дизайнерите са използвали максимално освободените от средно високата архитектура на 308 обеми. Те са проектирали изключително скосено арматурно табло, което осигурява широка панорама напред.
От друга страна, интериорът е създаден, за да излъчва лукс и безкомпромисно качество. Изчистени и аеродинамични форми, изискани материали: еластични материи, кожа, хром, чрен лак... Безупречното изпълнение и желанието да се постигне максимален комфорт се усещат във всеки детайл. В някои нива от гамата се срещат новите декори на ръкохватките на вратите, предния панел, волана и др.. Специфичните седалки на версията GTi са с червен декоративен шев, специална щампа на облегалката и алуминиев пръстен на волана с логото ‘GTi’. Свръхтонирани задни стъкла, джанти в сиво Storm и маска титан на светлините... всичко това придава подчертано спортна идентичност на колата, която съответства напълно на потенциала на нейния 1.6 л THP 200 к.с..

В 308 CC правят впечатление много елегантните седалки с вградени подглавници и възможността за избор на кожено арматурно табло в различни цветове, стил Grand Tourisme. Дизайнът на седалките увеличава комфорта на пътниците отпред позволявайки инсталиране на системата за отопление Airwave в подглавниците. Удоволствието за караме под открито небе се удължава.


КОМФОРТ В КУПЕТО

Простор и светлина

Усещането за свободата в купето ни кара да не искаме пътуването да свършва.
Вътрешните размери на 308 са сред най-големите в сегмента.
Широчината при лактите отпред достига 1464 mm в хечбек и SW, а в Купе Кабриолета - невероятните 1492 mm. Тези размери в заднатачаст са съответно 1471 mm и 1321 mm за CC.
Комфортът на пътниците се крие в още един специален жест към тях – много и практивни места за вещи с общ обем от 42 л.

В 308 SW, благодарение на опцията две допълнителни седалки, могат да се настанят удобно 7 пътника, всеки от които има лично пространство. Конфигурацията на седалките може да се променя според нуждите на пътниците, ако изберат опцията индивидуални седалки на ред 2. Обемът на багажника под кората е 674 литра за SW и 430 литра за хечбека. Ако обаче потенциалът се използва максимално, обемите достигат съответно 2 149 и 1 398 литра.
Четирите пътника на 308 СС разполагат с багажник с обем 465 литра, в конфигурация купе, и 266 литра, когато покривът е прибран в него. Това между другото може да стане само за 20 секунди.

Пътниците в 308 хечбек и SW също могат да се радват на слънцето, благодарение на панорамния покрив, който се предлага и за двата силуета. С него общата остъклена площ на първия става 4,86 m², а на втория 5,58 m². Осветеността в купето може да се регулира, ако се използва електрическата щора на стъкления покрив.

За максимално удоволствие по време на пътуването, 308 разполага с двузонов климатроник. Активният въглен в инсталацията ограничава навлизането в купето на миризмите на изгорели газове.

И още, всички в 308 могат да се насладят и възползват от аудио и телематичното оборудване : радио WIP Sound, система свободни ръце" Bluetooth, навигация WIP Nav и WIP Com 3D с цветен дисплей 7’’ 16/9e, който се прибира. Нi-fi системата JBL също се предлага и може да бъде комбинирана с многопластови странични стъкла, за оптимален шумов комфорт.

Независимо от силуета, новият 308 гарантира изключително удоволствие и комфорт.

ЕКОЛОГИЧНА ЕФЕКТИВНОСТ

Войната срещу CO2

Намаляването на емисиите на CO2 е основна задача на проекта. Затова се търсят ефикасни решения на всички нива. Всички фактори, които влияят върху разхода на гориво са оптимизирани :
Намаление на масата с 25 kg средно на автомобил
Гуми 16 ‘’ с Ултра Ниско Съпротивление при Търкаляне
Използване на пилотирана маслена помпа в двигателите 1.6 l HDi
Oптимизиране на действието на алтернатора в някои двигатели
Подобряване на управлението на сервоволана (GEP)
Cx равен на 0,28 за версиите с нисък разход – рекорд в сегмента
Микро-хибридна технология e-HDi.
98 г/км CO2 за версията 1.6 e-HDi FAP 112 к.с. МПСК6 - рекорд в сегмента (в процес на хомологация, ще се предлага от лятото на 2011 – 104 г/км CO2 при лансирането)

Микро-хибридна технология e-HDi

След 508, новият Peugeot 308 e втория автомобил на Марката, който въвежда иновативната микро-хибридна технология e-HDi, STOP & START от ново поколение.
Тя е резултат от комбинацията между дизеловия 1.6 л HDi Euro 5 и обратим алтернатор, който съчетава функциите стартер и алтернатор (‘Stop and Start’). Подпомогнат от система за управление на алтернатора (Volt Control), за възстановяване на енергията при намаляване на скоростта, и от хибридна система на акумулатора, за складиране на допълнителна енергия и захранване на стартер-алтернаторът при потегляне (e-booster), системата e-HDi позволява да :

намаление с 15% на разхода на гориво в града,
намаление с 5 г/км CO2 при хомологиран разход за цикъл,
40% по-бързо потегляне (400 ms) в сравнение със Stop and Start с усилен стартер,
активиране на cпирането на двигателя при 20 км/ч с механична скоростна кутия (8 км/ч с механична пилотирана),
По-голямо удобство на системата STOP & START (липса на шумове и вибрации).

Обратимият стартер-алтернатор от второ поколение, който е използван тук, е с мощност от 2,2 kW и позволява до 600 000 потегляния. Все пак системата ‘STOP & START’ може да бъде дезактивирана от водача, ако желае, чрез специалния бутон в таблото.

1.6 л e-HDi FAP 112 к.с.

За масовото внедряване на тази технология, Peugeot избира двигател от средно ниво, 1.6 л HDi 112 к.с. FAP, който може да бъде комбиниран с две скоростни кутии (механична или пилотирана). Това е премиера, защото досега технологията e-HDi е използвана единствено с механична пилотирана 6-степенна кутия.
Новото предложение на Марката позволява максимално удобство на управлението, увеличавайки фазите на безшумно" движение. Наистина, в комбинация с механична скоростна кутия, спирането на двигателя може да стане при скорост 20 км/ч.


Пълна гама двигатели от последно поколение

За да намали максимално емисиите на CO2, новият 308 използва единствено двигатели от последно поколение, бензин (VTi или THP) и дизел (новите HDi euro 5).
Хечбекът се предлага с 8 двигателя и всички възможни комбинации със скоростни кутии (механична, механична пилотирана или автоматична), така че всеки клиент да намери версията, която му подхожда най-много.

4 двигателя бензин Euro 5 :
1.4 л VTi 98 к.с. с механична 5-степенна ск. кутия
1.6 л VTi 120 к.с. с механична 5-степенна или автоматична ск. кутия
1.6 л THP 156 к.с. с механична 6-степенна или автоматична ск. кутия
1.6 л THP 200 к.с. с механична 6-степенна ск. кутия (само за версията GTi)

4 двигателя дизел Euro 5 :
1.6 л HDi FAP 92 к.с. с механична 5-степенна ск. кутия
1.6 л e-HDi FAP 112 к.с. с механична 6-степенна или механична пилотирана ск. кутия
2.0 л HDi FAP 150 к.с. с механична 6-степенна ск. кутия
2.0 л HDi FAP 163 к.с. с автоматична или механична 6-степенна ск. кутия (само за 308 CC)



ХОДОВА ЧАСТ

Ноу-хау Peugeot

Верен на стойностите на марката в областта на поведението на пътя, новият 308 е решен да запази лидерството си. Качествата, които превърнаха 308 в еталон, са непроменени :
Устойчива структура на каросерията
Предно окачване тип Pseudo Mc Pherson
Задно окачване с деформируема греда
Хидравлични амортисьори
Променлив усилвател на волана с пилотирана електропомпа (GEP)
Спирачни дискове (предни вентилирани) с голям диаметър –до 302 x 26 mm
ABS, електронен разпределител на спирачното усилие, помощ при внезапно спиране и автоматични аварийни светлини, серийно
ESP Bosch 8.1, според версията


СИГУРНОСТ

Високо ниво на безопасност

Новият 308 гарантира много високо ниво на безопасност във всяко отношение.

На първо място високата устойчивост на каросерията, която осигурява качествена работа на ходовата част и следователно отлична активна безопасност. Що се отнася до пасивната, то структурата е предвидена да устои и на най-силните удари, благодарение на трите участъка за поемане на енергията в предната част. Използването на ламарина с Много висока граница на еластичност (‘THLE’) и многослойни" усилващи елементи в определени зони позволява по-добра защита на пътниците и автомобила.
Тези качества на структурата се допълват от ефикасни средства в купето, а именно :
до 8 въздушни възглавници в хечбека и SW,
до 6 въздушни възглавници в CC, 2 от които за глава на предните места.
Активни защитни рамки в CC, които предпазват пътниците при преобръщане на автомобила
Триточкови предпазни колани със звукова индикация за непоставен или свален колан
Фиксатори Isofix

Накрая, новият 308 предлага услугите Peugeot Connect, които позволяват повикване за спешна помощ (Peugeot Connect SOS) или за пътна помощ при инцидент (Peugeot Connect Assistance). Тези услуги са възможни чрез модула Peugeot Connect или телематичната високотехнологична система WIP COM 3D.

ЦВЕТОВЕ

Нови цветове

Новата гама 308 предлага общо 11 цвята, 3 от които са нови :
Синьо Bourrasque,
Синьо Philae,
Кафяво Terre d’ombre (вече използван в 308 CC),
Бяло Banquise,
Сиво Hurricane,
Сиво Vapor Grey,
Сиво Aluminium,
Сиво Shark,
Черно Perla Nera,
Червено Babylone,
Бяло Nacre (единствено за 308 CC)

 
Keywords:   amp, co2, fap, hdi, peugeot, peugeot 308
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...