В Париж британската компания обещава почти мини-революция с представянето на цели четири нови модела или концепти, като един от тях е направо революционен за фирмата и може да стане много сериозен съперник на класиката Mini.
В Женева беше показан разработеният от Italdesign специално за малайзийската компания Proton хибриден концепт EMAS /злато на малайски/, който изглежда доста привлекателно за европазара. Но малко познатата марка в Стария свят едва ли би имала успех и в тази посока много може да й помогне закупената от нея стара британска марка Lotus.
Компанията подготвя триврата модификация на концепта, която ще бъде представена с марката Lotus. Британците са изменили предницата с цел достигане на стилистично единство с актуалните спортни модели на марката. Предната броня е доста по-агресивна, калниците са раздути, променено е остъкляването и е добавен аеродинамичен пакет.
Вътрешноста е за четирима, салонът е обзаведен доста по-богато, седалките и воланът са спортни. Така че мини-версията на Lotus, макар и не типично спортен автомобил, ще дава съответното спортно настроение на водача и пътниците. Задвижването е на задните колела.
Британските инженери са оставили техническата част на колата без промяна, още повече, че именно те отговаряха за тази част от разработката на прототипа EMAS. Силовият агрегат комбинира 50-е "кончета" на 1,2-литров, 3-цилиндров ДВГ, който може да работи с различни горива и 102-та на електродвигател.
Ускоряването от място до 100 км/ч е за 14 секунди при работна мощност на агрегата от 61 к.с., а максималната скорост е ограничена на 170 км/ч. Само на ток колата може да измине към 50 км, зареждането на литиево-йонния акумулатор може да става от битовата елмрежа или чрез бордовия ДВГ. Според предварителните оценки на фирмените инженери разходът на гориво ще бъде в рамките на впечатляващите 2,8 литра на сто.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!