Все повече се налага използването на алуминий в автомобилопроизводството. Алуминиеви елементи практически се вграждат в почти всеки нов автомобил. На пазара вече има модели, чиято структура е изцяло от алуминий. При Mercedes такъв е SL клас, а от 2013 година с пускането на пазара на новата S-класа и всички останали модели на марката ще се произвеждат с алуминиеви конструкции. Алуминият е по-лек, по-здрав, но и значително по-труден за ремонт.
В България единственото сервизно отделение, оборудвано за работа с алуминий, е в центъра за следпродажбено обслужване на „Балкан Стар“. Ремонтната дейност на всеки отделен елемент се извършва със специфичен инструмент. Над 100 000 евро е инвестицията за оборудването, отделен разход е обучението и сертификацията на персонала, което е непрестанен процес. Изискване на Daimler е всеки гаранционен автомобил, претърпял щета на алуминиевата структура, да бъде оценен от производителя. Засегнатата зона се снима и се изпраща на специалистите в компанията, те определят ремонтния процес и след извършване на поправката проверяват качеството на заварката. Това се случва благодарение на специално разработена химическа технология, която позволява при рентгеново заснемане на третираното място да се види реалното състояние на шева.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!