Италианският автогигант Fiat SpA, босът на който Серджо Маркионе ще оглави вовосъздаденият под натиска на президента Обама алианс с американския автоконцерн Chrysler, води интензивни преговори с General Motors, в резултат на положителния изход от които може да възникне нов интерконтинентален супер-автогигант – FIAT-Chrysler-Opel.
Италианците ще могат да използват не само своите, но и на немците дизайнерски и технологични разработки от принадлежащия на General Motors Corp. Opel за производство на бъдещи модели на Chrysler.
Преговорите между GM и Fiat са с цел обединяване на европейските и латиноамериканските им операции в една компания. Трудността засега е че GM иска да получи в нея дял от 40%, а Fiat не иска да даде на американците повече от 30%.
Адаптацията на дизайна на автомобилите Opel за модели на Chrysler, особено на последните два, които се очертават като много успешни – Insignia и новата Аstra, ще осигури тясна връзка между GM и Fiat-Chrysler, и ще разпредели и намали значително чрез икономисване на сериозни средства развойните разходи на компаниите /около 1,4 милиарда евро на година/.
В случай на обединение на Fiat, Chrysler и европейските подразделения на General Motors, ще възникне глобална автомобилна компания с годишен приход над 80 милиарда евро.
Итало-американският проект, обаче може да излезе сметка без кръчмар, защото, спеиално в случая с Opel решаваща ще е и думата на немската държава, особенно, ако американският гигант попадне в условията на фалит.
В момента освен офертата на FIAT, сериозни апетити към старата немска марка проявява канадският гигант Magna, към който наскоро се присъедини и руското обединение АвтоГАЗ, зад който пък стои руската държава.
Дали сериозната промяна на автомобилния хоризонт ще се случи ще разберем в недалечно бъдеще.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!