Бъдещето сега: камион Volvo управлява дистанционно автовлак

Main December 12, 2012 | Speed-Press.com A- A+ 5515 views | no comments

Volvo Trucks показа успешна разработка на автовлак, в който камион водач управлява с безжична технология няколко превозни средства след себе си, докато шофьорите им си почиват, четат или дори гледат телевизия. Технологията бе демонстрирана в заключителната фаза на финансирания от Европейския съюз проект SARTRE (Safe Road Trains for the Environment), чийто основен партньор е производителят на камиони. В изпитателния център на шведската компания представители на Европейската комисия и транспортни експерти от Европа, САЩ и Япония лично се убедиха в успеха на тригодишната работа. Начело на wireless автовлака в демонстрацията застана камион Volvo FH, който успешно поведе след себе си друг Volvo камион и три леки автомобила.
Според експертите с въвеждането на този вид автокомпозиции се постигат няколко важни цели: подобрява се сигурността по пътищата, намалява се негативното влияние върху околната среда и се намалява натовареността на движението. Бързата комуникация между отделните превозни средства в конвоя и ефективните сензори за контрол правят възможно автовлакът да се интегрира безпроблемно в трафика на пътя. Всички автомобили в него са свързани помежду си с безжична технология и следват изцяло траекторията на водача все едно на пътя има едно цялостно превозно средство.
"Дистанцията между колите е по-малка, отколкото в нормален трафик, но сигурността е по-висока, защото всичко се управлява светкавично от компютри, а не се разчита на човешката реакция”, обяснява Андреас Екфьорден, който отговаря за участието на Volvo Trucks в проекта SARTRE. „Всички коли в конвоя имат антени, поставени на покрива, с които получават информация от водещия камион. Ако водачът натисне спирачката, всички останали автомобили също спират в същия момент“, допълва той.
Водещият Volvo камион е оборудван с всички системи за активна и пасивна сигурност, включително технологията „Алколок“, която не позволява запалване на двигателя, ако шофьорът е употребил алкохол.
Освен повишаване на сигурността автовлаковете намаляват сериозно и консумацията на гориво. Най-сериозна е икономията при леките автомобили, които печелят от намаленото съпротивление на въздуха при движение в такъв тип конвой. При следващия камион обаче също се наблюдава намаляване на разхода на гориво, което в дългосрочен план е сериозна възможност за разумно управление на бюджетите при транспортните фирми. На практика те се възползват от уменията за икономично шофиране на професионалния шофьор в камиона водач.
Успехът на прототипа на автовлак в проекта SARTRE е безспорен, но преди масовото му въвеждане предстои много допълнителна работа. Едно от основните предизвикателства е преминаването на участник от автовлака обратно към ръчно управление и включването му в масовото движение, и обратното.
Необходими са и законодателни промени, защото според действащата в момента Виенска конвенция е незаконно едно превозно средство да отговаря за управлението на друго. Според предварителните прогнози такава промяна и съответно отразяването й в законите на страните членки на ЕС ще отнемат около десет години.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...