Източник: www.bmw.bg
BMW Group представя второто поколение BMW Серия 1
BMW Group представя второто поколение на BMW Серия 1. Моделът, без конкуренция, в премиум компактния сегмент, застава на старта с най-модерни двигатели и технология на окачването, още по-висока ефективност, значително увеличен простор и иновативно оборудване. Единственият в този клас автомобил със задно задвижване последователно развива силните страни на своя предшественик, продаден в над 1 милион екземпляра. С изключителните си качества по отношение на управлението, дизайна, иновативните технологии и премиум-излъчването новото BMW Серия 1 затвърждава позицията си на подчертания индивидуалист сред компактните модели с пет врати.
Оптимизираният баланс между спортен дух и комфорт, осезаемото подобрение на функционалността и множеството асистиращи системи, предлагани досега само в по- горните сегменти, потвърждават зрелия характер на най-малкия модел на BMW. Това си личи и по размерите: дължината на каросерията на новото BMW Серия 1 е увеличена в сравнение с предишния модел с 85 до 4324 мм, а междуосието - 30 до 2 690 мм. Мощното излъчване на автомобила се подчертава и от по-широката следа (+51 мм отпред, +72 мм отзад) и увеличената със 17 до 1 765 мм широчина на каросерията при непроменена височина (1 421 мм). Това се отразява положително както на мястото за краката на трите задни седалки (+ 21 мм), така и на увеличената с 30 до 360 литра вместимост на багажника.
Свързаният със смяната на поколенията напредък си проличава и в дизайна. Прецизно моделираните повърхности на каросерията и отличаващият се с модерна функционалност интериор подчертават премиум-характера на автомобила. Уникалната за компактния сегмент задвижваща концепция – надлъжно монтиран редови двигател отпред, задвижване на задните колела – помага на новото BMW Серия 1 да постигне ненадмината управляемост, като в същото време се отразява и на дизайна. Типичните за марката пропорции се доминират от дългия преден капак, голямото междуосие и изместената назад пътническа клетка.
Предната част се определя от голямата бъбрековидна радиаторна решетка, изразително оформените фарове и разделеният на три въздухозаборник. Радиаторната решетка е наклонена напред, което подчертава предизвикателния характер на най- спортния компактен модел, повърхностите около нея са моделирани триизмерно и осигуряват жизнени светлинни ефекти. Четирите контурни линии на предния капак се насочват V-образно към решетката, подчератвайки динамичния устрем на дизайна. Типичните за марката двойни кръгли фарове са скосени в областта на акцентиращата бленда. В комбинация с опционалните биксенонови фарове създаденият по този начин концентриран поглед се подчертава особено интензивно и от интеграцията на мигачите в вътрешния светлинен пръстен на фаровете и LED-акцентиращата светлина. За пръв път при BMW страничните мигачи са интегрирани в страничните огледала.
Несравнимите пропорции на новото BMW Серия 1 изпъкват особено ярко във профила на автомобила. Леко снишаващата се линия на покрива, спортно наклоненото задно стъкло и тесните странични прозорци създават визия наподобяваща Купе. Познатата като извивката на Хофмайстер обратна чупка в долната част на задното стъкло се простира високо по задната колона. Благодарение на това отворът на вратата става по- широк, което облекчава качването и слизането на пътниците от задната част на автомобила.
Уникалното за компактния сегмент качество на дизайна проличава и в характерните линии и напрегнато оформените повърхности. Типичната за марката странична гънка започва от предната част и продължава, леко изкачвайки се, до задните светлини. Дръжките на вратите са прецизно интегрирани в нея. Допълнителната линия в долната част на вратите се влива в контура на задния калник и динамично се изкачва нагоре. Подобно на нея и линията на праговете, която в началото е успоредна на пътното платно, се издига нагоре в областта на задния калник. По този начин се създава оптична връзка с контура на страничните прозорци. В същото време по този начин се подчертава и мускулестата форма на задните калници. Тя подсказва за задното задвижване, което има основен принос за спортния характер на новото BMW Серия 1.
Благодарение на широко изпъкналите арки на калниците задната част на новото BMW Серия 1 изглежда подчертано широка и мощна. В центъра на леко вдлъбнато моделирания заден капак е монтирана емблемата на BMW. Широкият и издигащ се високо нагоре заден капак се отваря чрез натискане в горната част на емблемата. Разположените широко навън задни светлини са оградени от триизмерна рамка, а светлинните източници са структурирани хоризонтално. В комбинация с опционалните ксенонови фарове задните светлини се генерират от L-образни LED светлинни блокове. Допълнителната спирачна светлина е интегрирана в спойлера на покрива. Контурът на задната броня е препратка към предната, V-образната рамка на мястото за регистрационния номер насочва погледа към пътното платно и по този начин подчертава стабилното поведение на пътя на новото BMW Серия 1.
В интериора на новото BMW Серия 1 модерната, младежки-свежа лекота, щедрото предлагане на място и усещане за динамика се създават от типичните дизайнерски елементи и иновативните акценти. Повърхностите и линиите са насочени динамично напред. Висококачествените и прецизно изработени материали подчертават премиум- характера на модела. Характерната ориентация към водача се подчертава от съответното насочване на разположените в средата на арматурното табло уреди и органи за управление. Ергономично оптимизираното оформление се подчертава и от откриващия се към водача контур на средната конзола. Новаторския начин на структуриране на повърхностите в новото BMW Серия 1 е подчинено на принципа Layering. Преминаващите един в друг слоеве създават впечатлението за органично изградена структура.
В съчетание с опционалната навигационна система, както и радиото BMW Professional новото BMW Серия 1 се оборудва и със системата за управление BMW iDrive. Освен разположения на средната конзола контролер и бутони за директен достъп тя включва и монтиран на средната конзола свободно стоящ борден монитор с Flatscreen-дизайн. Контролният дисплей, който в зависимост от оборудването е с размери 6,5- респективно 8,8 инча е интегриран неподвижно върху арматурното табло и с графиките си с висока разделителна способност създава идеални предпоставки за ползване на всички Infotainment, телекомуникационни и навигационни функции.
С големите джобове на вратите, просторната жабка, двете поставки за чаши на средната конзола и отделението в подлакътника новото BMW Серия 1 предлага значително по-големи възможности за съхраняване на дребни вещи, необходими при пътуване. В долната част на тапицериите на вратите са обособени поставки за бутилки за напитки с вместимост до 1 литър. Освен това опционалният пакет съхранение включва големи джобове във задните врати и транспортни мрежи на гърба на облегалките на предните седалки. Багажникът с вместимост до 360 литра може да бъде разширен до 1200 литра чрез сгъване на делимата в съотношение 60 : 40 облегалка на задната седалка. При това се образува равна повърхност, достигаща до предните седалки. Като опция се предлага и делима в съотношение 40 : 20 : 40 облегалка на задната седалка.
Нови възможности за индивидуализация се осигуряват от предлаганите за пръв път от BMW линии – Sport и Urban. Те се придават специфичен характер на новото BMW Серия 1, като с ексклузивни дизайнерски елементи и опции на оборудването в екстериора и интериора, подчертават динамичните, респективно прогресивни черти на новото BMW Серия 1.
Линията BMW Sport включва спортни седалки със специфични тапицерии, спортен кожен волан с червени контрастни шевове, червена апликация на ключа, регулируем подлакътник, блестящо черни интериорни лайстни и матови коралово-червени акцентиращи лайстни. Блокът с уредите се отличава със специфичен шрифт на цифрите на уредите и оформление на скалите. Дифузното осветление за интериора позволява избор между оранжево и бяло, като включва и допълнителни светлинни източници в областта на средната конзола и пространството за краката. Линията BMW Sport включва и специфичните 16-инчови алуминиеви джанти със звездовиден дизайн, черен накрайник на ауспуха и лайстни на праговете с надпис BMW Sport". Спиците на бъбрековидната радиаторна решетка, както и блендите и рамките на страничните въздухозаборници и блендата на задната броня са блестящо черни. Като допълнителна опция се предлагат и блестящо черни корпуси на страничните огледала, както и 17- инчови двуцветни алуминиеви джанти.
Освен специфичната тапицерия - комбинация от текстил и кожа, спортния кожен волан и регулируемия подлакътник линията BMW Urban включва и интериорни лайстни от новаторско акрилатно стъкло, които създават триизмерно усещане за дълбочина и се предлагат в бяло или в черно с матово-сребристи акцентиращи лайстни. И при тази линия дифузното осветление в купето предлгага избор между два цвята - оранжево или LED кралско-синьо. Допълнителният светлинен източник на средната колона подсилва ефекта. Неповторимото оформление на екстериора включва специфични 16-инчови алуминиеви джанти с V-образен дизайн на спиците респективно лакирани в бяло 17- инчови джанти с полирани до блясък ръбове, както и бяла бленда на задната броня. Акцентите в предната част се поставят от белите спици на бъбрековидната радиаторна решетка с хромирана предна повърхност, както и от белите бленди на средния въздухозаборник. Рамките на страничните въздухозаборници са лакирани в цвета на каросерията. Линията BMW Urban се дооформя от лайстните на праговете с надпис BMW Urban", както и ключ с бяла апликация. Опционално се предлагат и бели корпуси на страничните огледала.
Всички елементи на новите линии за индивидуализираме са подбрани и съгласувани старателно, за да придадат особено впечатляващо излъчване на автомобила, в съответствие с предпочетения характер. Разнообразните възможности за конфигуриране осигуряват възможност за удовлетворяване на специални желания на клиентите чрез дефиниран избор от алтернативни тапицерии на седалките, интериорни лайстни, акцентиращи лайстни и алуминиеви джанти.
Освен гамата от оборудване на новите линии BMW Urban и Sport, за новото BMW Серия 1 се предлага и избор от други дизайнерски елементи и материали. Серийното оборудване включва сребристи (Satinsilver) интериорни лайстни и седалки с текстилна тапицерия Move. Като алтернатива се предлагат и други интериорни и акцентиращи лайстни, както и кожена тапицерия Dakota в два цветови варианта. Всички варианти на тапицериите са налични и с опционалните спортни седалки. При старта на продажбите на новото BMW Серия 1 ще се предлагат 3 стандартни и 5 опционални (металик) бои за каросерията.
Портфолиото от задвижващи агрегати на новото BMW Серия 1 се състои без изключение от четирицилиндрови двигатели с технология BMW TwinPower Turbo. При новото поколение бензинови двигатели този пакет от технологии осигурява впечатляващо спортно разгръщане на мощността при ненадминато нисък разход на гориво и нива на вредните емисии. 1,6-литровите двигатели, оборудвани с Twin-Scroll- турбокомпресор, директно впръскване, VALVETRONIC и двоен VANOS развиват мощност от 100 кВт/136 к.с. при новото BMW 116i и 125 кВт/170 к.с. при новото BMW 118i. Това отговаря на увеличение на мощността с 10 респективно 20 кВт спрямо предишните модели, като в същото време разходът на гориво е намален с до 10 %. Благодарение на всеобхватно модернизираните 2-литрови дизелови двигатели с турбокомпресор, променлива геометрия на турбината и директно впръскване Common- Rail новите BMW 116d (85 кВТ/116 к.с.), BMW 118d (105 кВт/143 к.с.) и BMW 120d (135 кВт/184 к.с.) затвърждават своята преднина по отношение на ефективността в компактния сегмент.
С уникалното си в световен мащаб многообразие от серийни технологии за понижаване на разхода на гориво и нивата на вредните емисии първото поколение BMW Серия 1 още през 2007 г. постави стандарт за модерна радост от шофирането. Новото BMW Серия 1 предлга още по-широко приложение на технологията BMW EfficientDynamics. Изключително високият коефициент на полезно действие на неговите двигатели е основата на ненадминатата му ефективност. Дизеловите двигатели се оборудват с т.нар. центробежно махало за двумасовия маховик, което ефективно компенсира усукващите колебания и подпомага комфортното шофиране при ниски обороти на двигателя.
Освен регенерацията на спирачната енергия интелигентното управление на енергията се осигурява и от включваните при нужда спомагателни агрегати и електромеханичното кормилно управление. Освен това в зависимост от модела се монтират Индикатор за превключване на предавките, Автоматично управление на въздушните клапи, оптимизиран по отношение на коефициента на полезно действие заден диференциал, управлявана от компютъра на двигателя маслена помпа, работеща в зависимост от налягането респективно оборотите горивна помпа, изключващ се компресор на климатичната инсталация и гуми с понижено съпротивление при търкаляне. Функцията Auto Start Stop, която автоматично изключва двигателя при спиране на светофари или в задръствания е серийна както при новото BMW Серия 1 с механична скоростна кутия, така и при модификацията с автоматична трансмисия.
За първи път на разположение на водача е режима ECO PRO. Той може да бъде предпочетен по всяко време само с едно натискане на т.нар. driving experience switch. Изборът на режима ECO PRO променя управлението на двигателя и оптимизира по отношение на ефективността работа на отоплителната и климатичната инсталации, подгряването на страничните огледала и на седалките. Специфични индикатори осведомяват водача за увеличения пробег, който е спечелен по този начин.
По този начин новото BMW Серия 1 се превръща в образец за ефективност при премиум-автомобилите. Неговата пионерска роля се потвърждава и от други постижения в тази област. По-късно моделната палитра ще бъде обогатена и с BMW 116d EfficientDynamics Edition. Този модел се задвижва от 1,6-литров четирицилиндров дизелов двигател и се оборудва с допълнителни технологии за понижаване на разхода на гориво и вредните емисии, с които се постига още по-голямо оптимизиране на коефициента на полезно действие на задвижването, на аеродинамичните показатели и на съпротивлението при движение. С мощността си от 85 кВт/116 к.с. BMW 116d EfficientDynamics Edition постига среден разход на гориво от 3,8 литра на 100 километра и емисии на CO2 от 99 грама на километър при тестовия цикъл на ЕС (предварителни данни).
Ефективното предаване на мощността и прецизното усещане при превключване на предавките при бензиновите и дизеловите модификации на новото BMW Серия 1 се осигурява от специално разработената 6-степенна скоростна кутия. BMW Серия 1 е единственият автомобил от компактния сегмент, който опционално може да бъде
оборудван с 8-степенна автоматична трансмисия. Най-важните отличителни особености на тази трансмисия са впечатляващо бързите смени на предавките, високия комфорт на превключване и забележителната ефективност.
Иновативната конструкция позволява допълнителните предавки и по-големия диапазон от предавателни числа да бъде постигнати при почти същото тегло в сравнение с монтираната досега при BMW Серия 1 6-степенна автоматична трансмисия. Благодарение на изключително високия коефициент на полезно действие осемстепенната автоматична трансмисия позволява постигането на още по-нисък разход на гориво и нива на вредните емисии при по- мощните модификации на новото BMW Серия 1 в сравнение със съответните модели с механична скоростна кутия. Функцията Steptronic на автоматичната трансмисия позволява ръчни намеси при избора на предавка с помощта на електронния селектор на трансмисията. Друга опция е 8-степенната спортна автоматична трансмисия, която предлага още по-голяма динамика на превключването на предавките и освен това разполага и с лостчета за смяна на предавките на волана.
Уникален в сегмента е и изборът от опционални асистиращи системи и мобилни услуги на BMW ConnectedDrive. Предложенията включват системите Асистент за дългите светлини, Адаптивни предни светлини, Асистент за паркиране, Камера за задно виждане, Предупреждение при напускане на пътното платно включително предупреждение при опасност от сблъсък, Автопилот със спирачна функция, Speed Limit Info включително No Passing Info. Освен това BMW ConnectedDrive позволява достъп до интернет, разширена интеграция на смартфони и музикални плеъри, както и ползването на иновативните услуги Real-Time Traffic Information и приложения за Web radio, както и комуникация във Facebook и Twitter.
Както и предишния модел с 5 врати, новото BMW Серия 1 също се произвежда в завода на BMW в Регенсбург. Там се произвеждат и седана, купето и кабриолета на BMW Серия 3, BMW M3, както и BMW Z4. От началото на производството преди 25 години в завода на BMW в Регенсбург са произведени повече от 4,5 милиона автомобила.
Модели:
BMW 118i: Редови четирицилиндров бензинов двигател с пакет от технологии BMW TwinPower Turbo, състоящ се от Twin-Scroll-турбокомпресор, директно впръскване High Precision Injection, променливо управление на клапаните VALVETRONIC и двоен VANOS, работен обем: 1 598 куб. см, мощност: 125 кВт/170 к.с. при 4 800 об./мин, максимален въртящ момент: 250 Нм при 1 500 – 4 500 об./мин, ускорение [0 – 100 км/ч]: 7,4 секунди, максимална скорост: 225 км/ч, среден разход на гориво*: 5,8 – 5,9 литра/100 километра, CO2-емисии*: 134 – 137 г/км, норма за вредни емисии: EU5.
BMW 116i: Редови четирицилиндров бензинов двигател с пакет от технологии BMW TwinPower Turbo, състоящ се от Twin-Scroll-турбокомпресор, директно впръскване High Precision Injection, променливо управление на клапаните VALVETRONIC и двоен VANOS, работен обем: 1 598 куб. см, мощност: 100 кВт/136 к.с. при 4 400 об./мин, максимален въртящ момент: 220 Нм при 1 350 – 4 300 об./мин, ускорение [0 – 100 км/ч]: 8,5 секунди, максимална скорост: 210 км/ч, среден разход на гориво *: 5,5 – 5,7 литра/100 километра, CO2-емисии *: 129 – 132 г/км, норма за вредни емисии: EU5.
BMW 120d: редови четирицилиндров дизелов двигател с пакет технологии BMW TwinPower Turbo, състоящ се от турбокомпресор с променлива геометрия, Common- Rail-директно впръскване с магнитни инжектори (максимално налягане на впръскването: 1 800 бара), работен обем: 1 955 куб. см, мощност: 135 кВт/184 к.с. при 4 000 об./мин, максимален въртящ момент: 380 Нм при 1 750 – 2 750 об./мин, ускорение [0 – 100 км/ч]: 7,2 секунди, максимална скорост: 228 км/ч, среден разход на гориво *: 4,5 – 4,6 литра/100 километра, CO2-емисии *: 119 – 122 г/км, норма за вредни емисии: EU5.
BMW 118d: редови четирицилиндров дизелов двигател с пакет технологии BMW TwinPower Turbo, състоящ се от турбокомпресор с променлива геометрия, Common- Rail-директно впръскване с магнитни инжектори (максимално налягане на впръскването: 1 600 бара), работен обем: 1 955 куб. см, мощност: 105 кВт/143 к.с. при 4 000 об./мин, максимален въртящ момент: 320 Нм при 1 750 – 2 500 об./мин, ускорение [0 – 100 км/ч]: 8,9 секунди, максимална скорост: 212 км/ч, среден разход на гориво *: 4,4 – 4,5 литра/100 километра, CO2-емисии *: 115 – 118 г/км, норма за вредни емисии: EU5.
BMW 116d: редови четирицилиндров дизелов двигател с пакет технологии BMW TwinPower Turbo, състоящ се от турбокомпресор с променлива геометрия, Common- Rail-директно впръскване с магнитни инжектори (максимално налягане на впръскването: 1 600 бара), работен обем: 195 5куб. см, мощност: 85кВт/116 к.с. при 4000 об./мин, максимален въртящ момент: 260 Нм при 1750 –2500 об./мин, ускорение [0–100 км/ч]: 10,3 секунди, максимална скорост: 200 км/ч, среден разход на гориво *: 4,3–4,5 литра/100 километра, CO2-емисии *: 114–117г/км, норма за вредни емисии: EU5.
* Данни според тестовия цикъл на ЕС, в зависимост от избрания размер гуми
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!