На специална церемония в столичния хотел "Хилтън" GLOBUL Rally Team представи новия състезателен автомобил на отбора Ford Fiesta R5. Автомобилът е произведен от специализираната фирма M-Sport във Великобритания и отговаря на всички изисквания на Международната федерация по автомобилизъм (FIA) за новосъздадения състезателен клас R5. Новият автомобил на GLOBUL Rally Team бе представен лично от пилота на тима четирикратния шампион на България Крум Дончев, навигатора Петър Йорданов, Галина Чулева, директор „Маркетинг и комуникации“ на GLOBUL и Ричард Миленър, мениджър „Връзки с клиенти“ на M-Sport, който представи етапите в разработката на новия Ford Fiesta R5, основните технически характеристики на автомобила и резултатите от първите му тестове в състезателни условия. Хомологацията на модела излезе на 1 юли и Дончев е един от първите пилоти в света, които го получава. Конкурентният автомобил Peugeot 208 T16 R5 ще бъде хомологиран на 1 януари 2014 г. Двете коли дебютираха като форлойфери в рали "Ипър" преди месец. "Това е шаси №8 от произведените автомобили. Първите две са тестови на M-Sport, а тази е петата, която предоставяме на наш клиент след хомологацията. През август ще произведем още 5, които вече са поръчани. Преговаряме за други 2-3. Целта ни е осигурим около 30-40 автомобила тази година. Автомобилът дебютира в две състезания във Великобритания, които бяха повече за тест. Също така участва и в рали "Естония", където записа второ място. Големият ни тест ще бъде след 2 седмици в рали "Финландия" от световния шампионат, където искаме победа в клас WRC2 и ще участваме с 5 коли", коментира за AutoBild България Ричард Миленър от M-Sport. Ford Fiesta R5 притежава 1,6-литров турбо двигател, с 32 мм турбо-рестриктор и 5-степенна секвенциална скоростна кутия, каквото е изискването на FIA. Проведените тестове показват значително надмощие на автомобилите от клас R5 пред автомобилите от по-стария клас S 2000 и това се очаква да даде допълнително предимство на GLOBUL Rally Team в останалите стартове от националния рали шампионат. Първото състезание, на което отборът ще се представи с новия автомобил е предстоящото рали "Твърдица" (27-28 юли 2013 г.)Един от най-важните елементи на клас R5 е намаляването на разходите. Докато цената за покупка остава сходна с автомобилите от S2000, цената на ревизията е намалена, а пробегът между ревизиите увеличен. Също така има заложени лимити за цените на резервните части, които задължително са от производствени автомобили, но без задължение за марка и модел. "Още преди да започнем проектирането на автомобила проведохме проучване в рамките на 5-6 месеца на всички производители, за които може да се сетите и частите, които влагат в моделите си. Търсихме стандартни компоненти като алтернатори, радиатори, интеркулъри, рейки, за да намерим най-добрият вариант за цената, заложена от FIA. Например радиаторът е от американският модел Ford Edge. Алтернаторът е от Volvo, а турбината от стандартен автомобил. Окачването ни е Reiger, с които работим в световния шампионат. Една от големите промени като доставчици, които направихме в тази кола, е смяната на спирачната система от Brembo на AP Racing", допълни Миленър. “Щастлив съм, че с помощта на GLOBUL и другите партньори на отбора, GLOBUL Rally Team разполага със състезателен автомобил от последно поколение и вярвам, че вече разполагаме с всичко необходимо за успешна атака на титлата в Националния шампионат, която винаги е нашата основна цел. Благодаря и на приятелите ни от M-Sport, благодарение на които днес можем да се похвалим като най-напредналия в технологично и спортно отношение рали отбор в България“, коментира пилотът на GLOBUL Rally Team Крум Дончев по време на събитието.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!