Женева 2011 – искрящ салон, пълен с надежда и оптимизъм?

Main March 8, 2011 | Auto-Press.net A- A+ 5667 views | no comments

Автосалонът в Женева демонстрира нарастваща позитивна атмосфера в автомобилните среди, а споменът за рецесията от последните две години започва да избледнява. Повече от явен признак за възстановяването е сериозното възвръщане на истински спортните и расови автомобили, такива като куатро-Ferrari-то 650 к.с., новото Lamborghini Aventador 691 к.с., Alfa C4, De Tomaso SLS, новата Pagani Huayra, Mercedes C-Class купе 6.3 AMG, Aston Martin Virage и V8 Vantage S.

В същото време никой не забравя и модерния рефрен на съвремието – тока и хибиридите. Едва ли някой си е представял дори преди месеци, че такава марка като Rolls-Royce ще представи електрически модел, но и това се случва с варианта 102 EX. В същото време силовата" тема продължава и при защитниците на белите мечки и китовете – сред хибридите се срещат вече и неща като 365-е кончета" на Range Rover Sport дизел-plug-in с емисия на вредности от едва 89 грама на 100 км CO2, хибридна Panamera - S Hybrid – 380 к.с., 0-100 за 6 сек., максимална скорост ограничена на 270 км/ч и емисии при всичко това от 159 г/км, означаващи разход на гориво средно 6,8 л на 100 км. Впечатляващо, наистина!

През последните две години доста от производителите усвоиха няколко горчиви истини, налагащи доста болезнени от финансова точка промени. Като това да се разбере, че зеленото" вече не е само забавно, но и налагащо се добро, и не само заради главоломно растящите цени на петрола. Това е в сила както за масовите" марки, като типично европейските WV, Fiat, Peugeot, Citroen, корейските, но и за т.н. гранд" марки. Ferrari използва за пръв път стандартно система за икономия на гориво стоп-старт в модела си FF, която дава намаление на вредностите с 25% и намаление на средния разход на гориво до 15.4 литра на 100 км, като в същото време колата е по-бърза от досегашният шампион на марката F612 с 15 км в максималната си скорост.

Ако говорим за някакви изненади от основните производители, то на първо място това е Ford с новия си модел В-max, който се пече" от доста време. С него големият печеливш се казва отново Румъния, която по времето на предишния си премиер Калин-Попеско Таричано подписа договор за продажбата на бившия завод на Daewoo в Крайова на Синия овал. Там през есента трябва да стартира производството на малкия семеен ван, който действително до последния момент преди премиерата си в Женева криеше изненадата – колата няма средна В-колона на покрива, предните врати се отварят нормално, а задните са плъзгащи се, като при затварянето си, чрез засилен заключващ механизъм и усилвания в рамките възстановяват отсъстващата средна колона. Не чак толкова изненадващо е използването на триврат вариант при Hyundai Veloster, нещо което вече познаваме от Mini Clubman.

Сред концептуалните разработки имаше някои доста открояващи се. Като тази на BMW - Vision ConnectedDrive, двуместен концепткар, препълнен с технологии, някои от които навярно скоро няма да видят зелена улица за влагане в баварките. Това, което обаче сигурно ще влезе в употреба е новото направление в стила на колите от Мюнхен.

Редом до щанда на мама" BMW беше разположен щанда на култовото MINI, скромно прикътал в пещера" два от най-интересните си нови модела – вариантът WRC и концепта Rocketman, изглеждаща доста обещаващо малка кола, изпълнена основно от композити и карбон, с интересни решения на вратите, задната завършваща със сериозен триъгълен изрез в покрива, а страничните в пода.

На щанда на Audi най-интересен беше концептът A3 – четириврат седан с петцилиндров мотор FSI с мощност 410 к.с., който при пускане в производство доста добре ще подпре" вече разписаният за конвейера RS3 Sportback. Макар и по-късно инголщадци стъпват в пътеката на BMW, прокарана със спортното купе BMW 1 M, усетили навярно, че доста от клиентите се оглеждат сериозно за подобни автомобили. Същото са усетили и в Млада Болеслав, представяйки на изложението концептуалния си спортен модел Vision D.

И щом говорим за концепти, не бива да прескачаме непрестанния, но неосъществяван стремеж на VW към интересен модел от историята си. Концептът Bulli е поредният поклон на марката към втория й по известност модел от годините на дългите коси и широки панталони – иконата Microbus. Новата разработка е завръщане към темата градските обиколки за кеф, изпълнени с нови хай-тек играчки" идеални за отвличане на вниманието от лудориите на малките по пътя към училище. И старата кола, и новият й вариант се харесват от почитателите на марката, машината заслужава път към конвейера, но по всяка вероятност, както и представеният в началото на века подобен концепт, няма да я видим в серийно производство.

Темата ретро" беше експлоатирана най-добре от Fiat през последните години. Моделът 500 има бесен успех, въпреки височката си цена. На щанда си торинци показаха концепт на негова база от Zagato, наречено 500 Coupé. Колата тип 2+2 има забележителен double-bubble" таван / две балонообразни издутини/ и се задвижва от форсиран вариант на двуцилиндровия двигател TwinAir.

Най-доброто от концерна, обаче, беше концептът Alfa Romeo 4C. Автомобилът е с централно разположен мотор, боядисан с невероятен розово-матов цвят, който едва ли ще понесе с успех праха от улиците. Но колата си е истински хит, заради който, навярно леко със завист супер-босът на VW Пиех, твърди, че ако концернът му успее да получи марката, би учетворил продажбите й. Да, ама не – Маркионе отсече, че докато е начело на италианския гигант, Alfa Romeo не е за продажбата, при каквато и да е оферта.

По време на автосалона беше чествана забележителна годишнина – половинвековният юбилей на модела Jaguar E-type. Вечен" е определение, което често се използва за дизайна на автомобилите от 50-е и 60е години на миналия век, и това не е изхвърляне - E-type изглежда и днес толкова добре, както преди 50 години. Отлична атестация за марката, която продължава напред със съвременните си забележителни модели като XKR–S, Range Rover Autobiography Ultimate Edition и Evoque.

И ако се върнем към началото, към искрящата и пълна с надежди атмосфера на автосалона в Женева, би ни се искало да видим нещо подобно и на нашия салон през лятото, организиран от съюза на официалните вносители у нас – салон изпълнен с надежда за по-добро и за българските любители на автомобилите, и за представителите на световните марки у нас!

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...