Отборът на Рали Рейд.БГ представи машините и изцяло българския си екип, с които ще участва в най-тежкото off-road състезание в света. За Дакар нашите състезатели имат съвсем нови ATV-та. Вече разчитат и на собствени сервизна кола и камион. Те обаче няма да бъдат използвани в Мароко. На пресконференцията преди заминаването им за Африка присъства министърът на спорта Свилен Нейков. Той акцентира върху участието на състезателите в Дакар след два месеца: „Искам да поздравя Пепи Ценков и отбора, който явно е внимателно селектиран. Вижда се стремежът към победа и се надявам, че отново ще бъдем достойни участници в рали Дакар. Държавата, в лицето на министерството на физическото възпитание и спорта, застава твърдо зад отбора. В момента водя разговори и с министър Московски, който отговаря за транспорта, информационните технологии и съобщенията, за допълнителна подкрепа.”
Петър Ценков и Младен Вачков изпълняват своята амбициозна програма за участие в тежки състезания, които да ги подготвят за Дакар. В началото на октомври те донесоха първа българска двойна победа от рали Бреслау. Осемнайстото издание на най-голямата европейска off-road надпревара се проведе по дивите чукари на България и Румъния. Маршрутът включваше 3000 км, повече от половината от които състезателни етапи по часовник. За Бреслау Ценков казва: „Успяхме да се преборим с едно от най-тежките състезания и сме много доволни”.
По-рано през годината пилотите на Рали Рейд.БГ участваха успешно и в off-road маратоните „Албания” и „Евия Рали”.
Състезанието в Мароко е от 16 до 22 октомври – последното за 2011. Подготовката за него е започнала преди месеци. Днес машините вече са в Африка, заедно с тези на останалите близо 170 екипа в четирите класа – мотори, ATV, автомобили и камиони. Каймакът на световния off-road елит ще използва Сахара като петъчна тренировка преди състезанието от другата страна на океана. Сроковете дотолкова притискат екипа ни, че се е наложило да Рали Рейд.БГ да откаже друго емблематично за Балканите рали – 24-те часа на Атина. Там преди две години отборът постигна световен рекорд, изминавайки 1000 км за 24 часа. Сервизният камион за стартиращия на 1 януари Дакар 2012 трябва да замине още на 9 ноември. Друг проблем на българите бяха машините-ветерани. В Мароко те отново ще стартират с ATV-та, навъртели над 12 000 състезателни километра. „Всеки две години за такава машина се равняват на цял живот каране за обикновена кола,” коментира Ценков. За Дакар обаче ще използваме нови четириколки, отново Can-Am. Вече знаем как да ги тунинговаме и подготвим сами и няма да разчитаме на чужди партньори. За първи път ще разполагаме и със собствен сервизен камион. Той е използван от отбора на Mitsubishi в паметните им шампионски години в африканския Дакар. Имаме огромно желание всичката ни техника да бъде нова, но се налага да балансираме между желание и възможности. Новите правила наложиха да купим нови, по-малки и по-модерни навигационни системи. Това също натежа като разход. Големите отбори могат да си позволят разрешените от регламента резервни части. Те си носят запасни двигатели и т.н. Ние, за съжаление, трябва да поправяме всичко, което се повреди и често викаме неволята на помощ. За всичко останало отново ще разчитаме на френския отбор. Административно подготовката за едно голямо рали също е много сложна и връзката ни с един от големите отбори ще бъде ценна за нас”.
Целите за двете състезания? „Основното, категоричен е Ценков, и в Мароко и в Южна Америка, е да се върнем живи и здрави. В съревнования като тези главното не е победата, а да съхраниш себе си достатъчно, за да успееш да стигнеш до финала. Правим това за всички българи, за да видят, че с труд и упоритост наистина целите могат да се постигнат.”
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!