Вследствие на масовата катастрофа на магистрала "Тракия" преди дни поради нарушена видимост, има предложения за намаляване на максималната скорост. Българската асоциация на пострадали при катастрофи настоява за намаляване на максималната скорост на магистралите от 140 на 130 км/ч. Според председателя Владимир Тодоров скоростта е основен фактор за катастрофите. Всъщност според статистиката на Пътна полиция главната причина не е само превишената, а несъобразената спрямо пътните условия скорост дори когато пътят или автомобилът са в лошо състояние. Понятието е твърде неясно и при наранявания и жертви води до съдебна битка. Най-опасни според статистиката у нас са извънградските пътища, а най-честата катастрофа - единично напускане на пътното платно от автомобила. През 2012 г. в България са загинали 601 души, от които 136 пешеходци, което е най-ниското ниво на смъртност от 1963 г. въпреки три път по-големия автопарк от тогава. Основната причина за спада е постепенното подновяване на автопарка и по-добрите системи за сигурност в автомобилите. От общата бройка 601 загинали - 276 (44 пешеходци) са поради превишена и несъобразена скорост. За 2012 г. на автомагистралите са починали едва 21 души, докато по извънградски пътища 368.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!