Точно 111 111 111 броя управляващи модули за въздушни възглавници Bosch са произведени в периода от 1980 година, когато първите такива устройства влизат в серийно производство. Tе се грижат за задействането на въздушните възглавници като средство за пасивна безопасност в зависимост от типа и тежестта на пътния инцидент на основата на получените от техните сензори данни. Вече много години въздушните възглавници са неизменна част от стандартното оборудване на автомобилите, предлагани на пазарите в Европа, Съединените американски щати и Япония. Средно около 80 % от новопроизведените автомобили в света в момента са оборудвани най-малко с една въздушна възглавница. В държавите от групата BRIC (Бразилия, Русия, Индия и Китай) обаче, отношението към момента е само една въздушна възглавница на два автомобила.
Актуалните модули за управление са в състояние да контролират работата на до 32 устройства за осигуряване на пасивна безопасност, в това число въздушни възглавници и устройства за притягане на предпазните колани при удар. От момента, в който технологията на въздушните възглавници бе внедрена в серийно производство преди 31 години, инженерите на Bosch никога не са прекратявали усилията в усъвършенстването й. Размерите и теглото на електронните управляващи модули междувременно са намалени с около 70 процента. Снижаването на производствената себестойност през същия период на свой ред допринася за превръщането на системите за пасивна безопасност в достъпна възможност за клиентите във всички сегменти от пазара. Bosch представи дори „олекотена" версия на своя управляващ модул за въздушни възглавници, за да отговори на изискванията на пазара на автомобили в ниската ценова категория в страни като Китай, Индия и Бразилия.
Все повече и повече функции за защита на пътниците ще се появяват със свързването на модулите за управление на въздушните възглавници със сензорите и системите за активно подпомагане на водача и за осъществяване на комуникация с други участници в пътното движение. Пример за подобна функция за безопасност е системата за облекчаване на последствията от евентуален вторичен сблъсък (Secondary Collision Mitigation), осъществяваща връзка между системата от въздушни възглавници и електронната програма за стабилност ESP
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!