Не китайските, а корейските марки са реалната заплаха за европейските “мастодонт

Main May 30, 2007 | Auto-Press.net A- A+ 936 views | no comments

- Hyundai-Kia Automotive Group с изключителон сериозни "намерения към Европа

Ако САЩ е Страната на неограничените възможности, то Китай е Страната с неограничен потенциал и малцина са онези, които не са се докосвали до произведенията на нейното производство. Макар и в по-голямата си част, китайската продукция да е "заимствана от американски, японски и европейски артикули, никой не е в състояние да отрече неимоверното желание на китайците да завладеят глобалния пазар. Не е невъзможно...

Но за автомобилна Европа за момента не би трябвало да има сериозни опасения от "инфилтрирането на китайски производители. Корейците обаче са тук и с изключително сериозен темп отнемат позициите на утвърдените европейски "мастодонти.

Hyundai-Kia Automotive Group е типичен пример за това, как трябва да се развива автомобилна дейност на чужда територия и за сметка на местните играчи. Hyundai Motor Co., която е основана едва преди 40 години, се трансформира в Hyundai-Kia Automotive Group и през миналата година стана ясно, че е добила статут на шести по сила автомобилен производител. За да подсигурят повишаващото се търсене на своята продукция и Hyundai и Kia предприеха единствената правилна стъпка и започнаха изграждането на свои собствени производствени комплекси в сърцето на Европа – в Чехия и Словакия.

Чехия се оказа най-добрият вариант за Hyundai и в края на миналия месец, компанията, в лицето на новосъздадената Hyundai Motor Manufacturing Чехия (HMMC)- 100% субсидирана от Hyundai Motor Co., започна изграждането на своя завод в Носовице. Инвестицията, която ще бъде направена, възлиза на внушителните 1.1 млрд. EUR, а производственият процес се очаква да стартира след март 2009 година. Предвиденият първоначален капацитет на комплекса е около 200 000 автомобила годишно, като първият модел, който ще се сглобява в Чехия ще бъде i30 (в две модификации). До 2011-а ще бъдат добавени още един модел и допълнителни 100 000 коли годишно.

"С натрупаният ни опит в производството в Корея, Китай, САЩ, Турция и Индия, ние създадохме върхово производствено съоръжение, което ще постави нов стандарт за ефективност и производителност, заяви г-н Чунг Монг-Ко, председател и изпълнителен директор на Hyundai Motor Co, по време на официалната церемония за първата копка на завода в Чехия. "Като комбинираме големите способности на чешките работници и тяхната репутация за отлично майсторство, HMMC има потенциал да произвежда най- качествените автомобили в цяла Европа, допълни председателят на Hyundai Motor Co.

Ден преди да направи това изявление в Чехия, г-н Чунг Монг- Ко присъства на друго изключително важно за бъдещето на корейския гигант събитие - официалното откриване на завода на Kia в Жилина, Словакия. Един от най-високотехнологичните производствени комплекси в Европа стартира своята дейност през декември 2006-а, но Kia и словашкото правителство сметнаха за необходимо провеждането на официална церемония по откриването на изцяло новата производствена база, която разкри хиляди нови работни места в района да стане сега.

От старта на производството на Kia cee`d през декември 2006 г. новата база на марката в Словакия регистрира серия от рекорден брой сглобени автомобили, като общият им сбор до момента надхвърля 35 000. В моментапоръчките за новия модел възлизат на 60 000 броя.

С инвестиция от 1 милиард EUR производствената база в Жилина постави нови норми за качество и производителност на превозните средства – намеренията на компанията са производство на 100 автомобила на зает в производството човек за година при непрекъснат цикъл на работа. Нещо повече, основаването на фабриката разкри 10 000 работни места в региона като се планира годишния капацитет да бъде 300 000 автомобила.

Благодарение на внедрените високотехнологични производствени линии, базата в Жилина ще осигури високото качество и надеждност на модела cee`d с безпрецедентна 7 годишна гаранция, валидна за страните от Европейския съюз, Норвегия, Швейцария, Исландия и Великобритания.

Засилването на позициите на гиганта Hyundai-Kia Automotive Group в Европа може да окаже влияние и върху българската индустрия. Преди 4 години, представители на Hyundai направиха "разучаваща обиколка, в търсене на съществуващ комплекс, който да им гарантира необходимото производство на резервни части. Както може и да се предположи актуалното състояние на техниката не е било на необходимото ниво, и тогава е взето решение да се изгради изцяло нов комплекс, който да захранва производството на Hyundai в Турция и Чехия.

През следващите 2 години - до началото на производствения процес в Носовице, от Hyundai ще вземат решение дали заводът да бъде изграден в България или в Румъния. Въпреки че съседите ни имат неимоверно по- голям опит в автомобилното производство от нас, везната може да се наклони и в наша посока, поради директното ни съжителство с турската индустрия. През 1995 година, с помощта на местната компания Kibar holding, се създава Hyundai Assan Otomotiv Sanayi и започва изграждането на фабрика в страна. Комплексът е завършен две години по-късно и в момента продукцията му е предназначена предимно за европейския пазар.

 
 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...