За съжаление ралито тази година беше последното на острова - организаторите на световния шампионат искат повечe зрители и затова ще преместят италианския кръг на "ботуша". Това не е изненада - миналата година по същата причина френският кръг беше преместен от остров Корсика в Елзас. Но прощалното рали Сардиния беше невероятно наситено със събития.
Първото - точно преди старта Volkswagen съобщи на прес-конференция, че концернът влиза в световния рали-шампионат през 2013-а. Но и без немците в Сардиния стартираха рекордните засега 19 екипажа в категория WRC, заради връщането във висшата рали-лига на заводския отбор на MINI! /не че и те не са "немци"/. Всъщност топ-колите трябваше да са 20, но в последния момент Патрик Флодин се съгласи да тества междинната версия - MINI John Cooper Works S2000. Дебютът на MINI наистина беше във фокуса на интереса на феновете и конкуренцията.
Единствено това не развълнува лидерите в шампионата - Мико Хирвонен и Себастиан Льоб, които независимо от ролята си на "булдозеристи" се измъкнаха напред още от старта. Хирвонен успя да се ускори в много нужен момент - спечели "телевизионния" участък и загуби в крайна сметка от Льоб само 5 точки, което сериозно го задържа в борбата.
Сензацията дойде във втория етап - трети и четвърти завършиха … Евгений Новиков (Ford) и Крис Мик (MINI)! За руснака, каращ абсолютно нова за себе си кола, това беше фантастичен резултат, а Крис Мик имаше задача да кара на макс. И той доказа, че новата машина на MINI има достатъчно скорост! Е на следващия етап се намъчи със заяждащия педал на газта и беше принуден да спре, оставяйки Новиков да удържа натиска на Себастиан Ожие. Новиков не успя и на седмия специален етап, заради щурманска грешка излетя от трасето. Поврежденията не бяха фатални, но загуби 10 минути.
Яри-Мати Латвала, заради навиаторска грешка, се изтъркаля още на първия етап, но след връщането си в състезанието демонстрира откачено темпо - спечели подред седем етапа (!), можеше да направи и осми, но той му беше дръпнат под носа от Ожие. За сравнение - Льоб и Хирвонен спечелиха само по четири.
Триумфът на Двойния шеврон беше очевиден - Ожие изяде Новиков, за това се гласеше и Петер Солберг, който вече има традиция - печели често шейкдауна и първия участък, а след това или го подвежда техниката, или сам връща газта. В Сардиния в двигателя на неговия Citroen DS3 WRС имаше проблеми с турбото, които му струваха загуба на 30 секунди, докато Льоб спокойно изпревари Хирвонен и поведе колоната.
Солберг явно няма късмет и достатъчно стабилност, въпреки, че норвежецът не губи присъствие на духа и преди ралито се заканваше, че ще кара само на ръба. В крайна сметка завърши трети, което е и най-добрият му резултат тази година. Интересно какво щеше да стане, ако не беше загубил тази половин минута?
Дани Сордо, за разлика от Крис Мик, имаше друга задача - с по-спокойно каране да завърши успешно състезанието. Това му даде доста добър финален резултат - шестото място на финала. Впрочем, тази година MINI няма да може да играе за титлите - отборът по програма ще кара само в няколко кръга, но добрият дебют в Сардиния може и да повлияе на това решение и програмата за сезон 2011-а да бъде разширена.
Льоб не изпусна лидерството до финала, а битката за второто място беше спечелена от Хирвонен. Солберг, въпреки третото си място, може само да мечтае за победа в шампионата - заради отпадането си в Йордания е едва на пето място в генералното класиране. Четвърти завърши Ожие, който в последния ден повреди окачването на колата си. За Льоб това е четвърта победа в рали Сардиния и 64-а в кариерата му! Французинът явно смята да приключи кариерата си с върхова форма и постижения - след петте етапа на шампионата има вече 100 точки и, независимо от напъните на Хирвонен, продължава откъсването си от финландеца.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!