Общо 1543 нови леки и товарни коли и автобуси са продадени в страната ни през януари, сочи статистиката на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители у нас. Така годината започва с ръст от 26,9% спрямо същия период от 2010-а, когато са били реализирани 1215 единици. На фона на този оптимизъм обаче нивата от 2008 г. все още остават недостижими. Тогава бяха отчетени 4309 продажби. Спадът спрямо януари 2008 г. все още е солиден - 64%.
С общо 26,2% са нараснали продажбите на новите леки автомобили. Сред тях на най-купувана е марката Volkswagen, от която са реализирани 197 единици. Редно е да отбележим, че ръстът при нея спрямо 2010 г. е наистина впечатляващ и възлиза на цели 126%.
Toyota се подрежда втора с 144 продажби. В размер на 100% спрямо януари миналата година е ръстът при японската марка. Трета е Peugeot с 132 продадени автомобила. Dacia (106) и Ford (105) оформят челната петица от най-търсените през първия месец от 2011 г. марки.
Общо 79 товарни автомобила и автобуса са били купени в страната ни през първия месец от годината. Води марката Mercedes с 56 реализирани единици, следва я Scania с 11 и Nissan с 3. През аналогичния период от 2010-а броят име е бил 55, като регистрираният растеж е в размер на 43,6%. Нивата от януари 2008 г., когато са били продадени 270 камиона и автобуса все още изглеждат далечно недостижими.
Макар и скромни, продажбите на мотоциклети бележат значителен ръст. Деветнадесет нови моторни двуколесни са били продадени през януари 2011 г., срещу едва 3 през аналогичния период от миналата година, което е равносилно на ръст в размер на 533%. Дори нивото от благодатната 2008 г. е по-ниско от актуалното и тогава са били реализирани 15 единици. Начело в продажбите в тази категория е марката Suzuki с 9 продажби, следвана от Peugeot с 5, и Honda и BMW с по 2 броя всяка.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!