На Женевския автосалон Tata демонстрира новият си концептуален модел PR1MA. Интересен намек се съдържа в името, което е игра на думи и цифра с италианското първи". Лично супер-босът Ратан Тата обяви началото на сериозно сътрудничество с италианската дизайнерска студия Pininfarina, чието дело е и външния вид на новата луксозна Таtа – първият общ проект на двете фирми в областта на развитието, дизайна и инженеринга.
С тази кола индийците искат да разширят присъствието си на световния пазар и да повишат авторитета на марката си, след като демонстрираха, също в Женева, европейския вариант на супер-евтиния си модел Nano. Малката кола, световен рекорд по евтиния за сериен автомобил, е с нараснала от първоначалната си цена от около 2000 долара на около 4000 евро за Стария континент.
Не може да се каже, че новата кола е нещо изключително, но изглежда напълно съвременно и привлекателно. Става дума за средноразмерен седан с междуосие от 2,7 метра. Индийският автопроизводител засега не съобщава, дали PR1MA ще получи зелена светлина за производство, но хвърлените средства по разработката й и липсата на подобен модел в гамата на Таtа налагат това да стане в по-близко или по-далечно бъдеще.
Автомобилът е развит върху платформата на актуалния модел на Tata Indigo. Седанът има и леко спортна линия, благодарение на извитият като на спортно купе покрив. Трапецовидната предна решетка и по-големите размери, италианският финес на разработката намекват за по-висок клас на колата от сегашното Indigo. Очевидно автомобилът е далеч по-комфортен, четиривратият седан има много рафиниран външен дизайн, елегантен изглед и пропорции, които са едновременно класически и модерни.
Силуетът на колата е подчинен на динамизъм и сериозен темперамент. Дългото междуосие осигурява сериозно вътрешно пространство, независимо от полегатият назад покрив, елемент, който е типично спортен и е от стила на Pininfarina.
Изгледът на автомобила отпред, както и на задните светлини, натурално вписани в линиите на автомобила, подчертават порасналите му размери и правят по-сериозно присъствието му на пътя. Покривът се разширява към предната част на колата добавяйки още чуство за мощ и сила. Всеки детайл на колата е проучен и направен с голяма грижа и под личния контрол на Паоло Пининфарина, не заради декорацията, а за издигането имиджа на марката. В Женева Паоло посвети съвместната разработка с Таtа на загиналия си неотдавна брат Андрея.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!